Polonia construiește uzina de care și Dacia va avea nevoie. Aceasta poate fi cea mai importantă afacere în industria auto
Industria auto trece printr-o schimbare imensă: migrează de la motoare termice la electrice. Printre companiile mari este și Renault și, în special, Dacia. Dar Polonia a identificat o afacere mult mai profitabilă decât producția de mașini electrice.
Polonia are șansa să aibă prima uzină în care vor fi reciclate bateriile mașinilor electrice prin compania Elemental Holding. Aceasta a luat un împrumut de până la 25 de milioane euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Miza e să recicleze în special bateriilor mașinilor, dar și alte deșeuri care conțin metale.
Construcţia acestei fabrici vine ca răspuns la creşterea rapidă a popularităţii şi a prezenţei pe şosele a vehiculelor electrice. Finanţarea BERD pentru Elemental Holding face parte dintr-un pachet mai mare destinat finanţării construcţiei acestei facilităţi.
Totodată, uzinava produce metale secundare şi alte materiale care pot fi refolosite ca materii prime pentru baterii noi sau alte aplicaţii, oferind un serviciu esenţial în lanţul valoric al bateriilor litiu-ion.
Conform BERD, citată de NewEurope, proiectul acesta va duce la reducerea emisiilor de carbon și va pune bazele unei economii circulare în sectorul de e-mobilitate. Producția și reciclarea bateriilor și altor metale importante pentru acestea pot duce la reduceri de carbon de până la 98%.
De ce o astfel de uzină va fi vitală pentru companii din industria auto
În prezent, Dacia a stabilit un record în România prin Spring: precomenzile au depășit numărul de înmatriculări de electrice din 2019 și 2020. Volkswagen, de asemenea, este un producător foarte activ în zona dezvoltării de automobile electrice. Tesla se bucură de experiență în zona asta, dar o mulțime de alte companii vor avea mașini electrice pe străzi în următorii cinci ani.
În timp ce un proprietar de mașină electrică se poate bucura că nu mai plătește foarte mult la service, și pe diverse consumabile, problema bateriilor rămâne. Au o durată de viață limitată și autonomia scade gradual încă de la prima folosire. Astfel, în următoarele decenii, pe măsură ce mașinile cu motoare termice vor fi înlocuite, afacerea de-a recicla și de-a recondiționa baterii pentru mașini electrice va fi, posibil, mai valoroasă decât cea a service-urilor auto din prezent.