Oamenii de afaceri și-au recăpătat optimismul de dinainte de pandemie: ce planuri au

de: Mădălina Bahrim
18 09. 2021

Cele mai recente analize din sectorul de business arată că oamenii de afaceri și-au recăpătat optimismul de dinaintea izbucnirii pandemiei de coronavirus.

Astfel, 8 din 10 lideri globali afirmă că sunt pregătiți să facă o achiziție în următorii trei ani, arată datele KPMG 2021 CEO Outlook.

KPMG 2021 CEO Outlook include 1.300 de lideri executivi și analizează strategiile și viziunea lor pentru următorii trei ani. Studiul arată că 60% dintre lideri sunt încrezători în perspectivele de creștere ale economiei globale, comparativ cu 42%, procentul estimat în urma cercetării desfășurate în ianuarie/februarie.

Cum văd oamenii de afaceri viitorul și ce planuri au

„În linie cu evoluțiile la nivel global pe care le detaliem în această cercetare, pot spune din interacțiunea cu liderii organizațiilor din România că majoritatea au reacționat foarte eficient în timpul pandemiei, demonstrând reziliență în fața schimbărilor, incertitudinii și provocărilor.

Dintre companiile din sectoarele direct afectate de efectele pandemiei am văzut, de asemenea, exemple de succes în 2021 cu afaceri redeschise și/sau transformate. Reziliența se bazează pe o echipă motivată și implicată, energizată de scopul, misiunea și valorile companiei, astfel încât să gestioneze riscurile și oportunitățile, dar să reușească, în același timp, să țină pasul cu impactul tehnologiei. O cultură orientată spre mediul digital conferă oamenilor abilitatea de a integra în mod natural tehnologia în activitățile lor.

În plus, se construiește fundația pentru o forță de muncă distinsă prin competențe digitale performante, capabilă să opereze cu rapiditate și agilitate”, spune Ramona Jurubiță, Country Managing Partner, KPMG în România.

Cercetarea a indicat că 30% dintre CEO plănuiesc să investească peste 10% din venituri în măsuri și programe sustenabile în următorii trei ani.

“Deși există încă incertitudine în ceea ce privește pandemia, liderii sunt din ce în ce mai încrezători în revenirea puternică a economiei. Această încredere a determinat liderii să adopte o abordare agresivă de creștere. În timp ce strategiile de creștere anorganice sunt prioritare, liderii iau în considerare extinderea organică și continuă evaluarea viitorului muncii astfel încât să poată atrage talentul de top.

Unul dintre elementele pozitive din ultimele 18 luni este faptul că liderii pun din ce în ce mai des ESG (Mediu, Strategie, Guvernanță) în centrul strategiilor pentru revenire și creștere pe termen lung. Crizele privind aspectele de mediu și sociale au demonstrat că trebuie să ajustăm abordările și să lucrăm împreună”, a explicat Bill Thomas, Global Chairman & CEO, KPMG.