Nu toată lumea este afectată de criza microcipurilor: ce se întâmplă cu Hyundai și Kia
Hyundai și Kia au suportat criza deficitului de cipuri mai bine decât majoritatea concurenților din Europa. Mai mult, au reușit să își dezvolte cotele de piață pe toate piețele majore.
Brandurile coreene și-au valorificat strategia de achiziții și legăturile lor cu producătorii coreeni de cipuri pentru a evita opririle lungi ale uzinelor, spre deosebire de rivali precum Volkswagen Group și Stellantis, ale căror mărci de pe piață includ Peugeot, Citroen, Fiat și Opel.
Hyundai a înregistrat o creștere de 31% a vânzărilor în Franța, în timp ce înregistrările Kia au crescut cu 14%. Cotele lor de piață au crescut la 3,3 la sută și respectiv 3,1 la sută, în creștere de la 2 la sută și 2,2 la sută.
În Italia, Hyundai a crescut vânzările cu 2,6 la sută, iar cota sa de piață a crescut la 4 la sută de la 2,6 la sută. Kia a înregistrat o creștere de 7,6 la sută și a văzut cota sa crescând la 4,5 la sută de la 2,8 la sută.
Cu toate acestea, în Spania, înregistrările Kia au crescut cu 3,3 la sută pentru o cotă de 7,8 la sută, în creștere de la 6,4 la sută. Hyundai a crescut vânzările cu 8,9%, cota sa de piață crescând la 7,6% de la 5,1%.
De asemenea, mărcile au câștigat cote de piață în Germania, în ciuda scăderii vânzărilor. Vânzările Hyundai au scăzut cu 12% pe o piață în scădere cu 26%. Ponderea sa a crescut la 5,3 la sută de la 4,4 la sută. Înregistrările Kia au scăzut cu 8,5%, dar cota de piață a crescut la 3,2%, de la 2,6%.
Modelele electrice s-au vândut foarte bine
CEO-ul Kia UK, Paul Philpott, a declarat că cererea tot mai mare pentru vehiculele alimentate cu baterii ale mărcii, cum ar fi e-Niro și Soul electric, au ajutat marca să realizeze vânzări record în Marea Britanie. În același timp, un purtător de cuvânt al mărcii Hyundai a declarat că cererea mare de modele noi, cum ar fi SUV-ul Tucson, hatchback-ul i20 și SUV-ul complet electric Kona, au reprezentat un puternic factor de creștere.
Directorul operațional Hyundai, Jose Munoz, a declarat că producătorul auto a decis să nu reducă numărul comenzilor pentru semiconductori, în timpul pandemiei, după ce a văzut că piețele asiatice se recuperează mai puternic decât era așteptat.
Ioannis Roussis, manager de marketing al produselor Kia Europe, a declarat că decizia de a nu reduce comenzile a fost unul dintre motivele pentru care aceștia au reușit să reziste deficiențelor semiconductoarelor mai bine decât concurenții.