Noi probleme pentru Toyota, totul este legat de criza semiconductorilor

de: Andrei Tilimpea
20 09. 2021

Toyota va reduce producția globală de mașini cu 330.000 de unități, pe măsură ce pandemia și lipsa globală de microcipuri continuă să afecteze lanțurile de aprovizionare.

Practic, această mișcare semnifică o reducere de 40% față de planul original de producție Toyota.

Spre deosebire de anunțul de luna trecută, când Toyota și-a păstrat neschimbată ținta de producție globală pentru anul fiscal în curs, Toyota a spus de această dată că își va reduce ținta la 9 milioane de unități pentru anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2022. Anterior planificase să fabrice 9,3 milioane de vehicule la nivel mondial.

Managerul global de achiziții al Toyota, Kazunari Kumakura, a refuzat să ofere o prezentare pe regiuni în ceea ce privește impactul asupra producției.

Kumakura a dat vina pe blocajele lanțului de aprovizionare declanșate de pandemie în sud-estul Asiei, unde producătorii suspendă operațiunile pe fondul focarelor de COVID-19.

Criza microcipurilor va mai dura

O serie de piese, inclusiv semiconductori și cabluri, sunt disponibile în cantitate redusă.

„Operațiunile se recuperează încet, dar va fi nevoie de timp pentru a produce piese finite”, a spus Kumakura. „Nu putem spune cu siguranță când vom putea vedea o revenire.”

Într-un comunicat, Toyota părea să sugereze că afacerile se pot normaliza oarecum din noiembrie.

„Deși perspectivele pentru noiembrie și dincolo sunt neclare, cererea actuală rămâne foarte puternică. Ca urmare, planul de producție pentru noiembrie și dincolo presupune că planul anterior va fi menținut. Continuăm să evaluăm producția preconizată în octombrie și vom anunța detalii suplimentare la mijlocul lunii septembrie” se arată în comunicatul companiei.

În pofida planului de producție cu probleme, CFO-ul, Kenta Kon, a declarat că Toyota își va menține neschimbată prognoza de profit operațional pentru anul fiscal curent.

„ Toyota ar trebui să poată stabiliza profiturile, în ciuda faptului că produce mai puține mașini, deoarece poate controla costul și beneficiază de un schimb valutar favorabil”, a spus el.