România, în conflict cu Facebook: avertismentul autorităților române pentru Zuckerberg

de: Alexandru Puiu
23 08. 2021

Facebook are o problemă majoră cu comunicarea. Introduce restricții și penalizări în stânga și în dreapta, dar nu explică nimănui motivația din spate și nici nu ai pe cine să întrebi, după cum atrage atenția ministrul Digitalizării.

Ciprian Teleman este ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării. Din această poziție, duminică, pe pagina personală de Facebook, a lansat un fel de atac la practicile gigantului condus de Mark Zuckerberg pe piața din România. În opinia sa, este inadmisibil modul în care Facebook introduce restricții și penalizare cu un nivel infim sau inexistent de transparență. În plus, nu există nicio cale de apel.

Facebook, în vizorul autorităților române

În contextul în care nu ai niciun mecanism pentru a intra în contact cu cineva de la Facebook, dacă ești nedreptățit, ministrul este vizibil supărat.

„În ultimii ani un număr de utilizatori din România ai reţelei de socializare Facebook, persoane fizice sau entităţi private, reclamă restricţionarea accesului la reţea sau penalizarea prin restrângerea facilităţilor oferite de platformă, acestea generând prejudicii de imagine sau materiale. În plus, comunicarea cu furnizorul de servicii este dificilă iar motivele acestor măsuri nu sunt comunicate explicit.”, a atras atenția oficialul guvernamental.

”Ar trebui ca autorităţile publice din România să ia poziţie în mod oficial pentru îmbunătăţirea acestei situaţii? Apreciem răspunsurile care conduc la un punct de vedere pe care ministerul să-l poată folosi pentru demersuri eventuale ulterioare”, a atras atenția ministrul pe Facebook.

Cătălin Teniţă (USR PLUS), vicepreşedinte al Comisiei pentru drepturile omului şi membru al Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă, a arătat într-un comentariu la postarea respectivă, că toate serviciile digitale ar trebui să asigure „un nivel minim de comunicare” cu beneficiarii.

„Da, cred ca toate serviciile digitale plătite sau gratuite (plătite indirect prin publicitate) trebuie să asigure un nivel minim de comunicare cu beneficiarii, cu atât mai mult cele care sunt folosite de milioane de utilizatori şi care sunt practic în situaţie de monopol pe nişa lor”, a insistat celălat oficial guvernamental.

Dacă vreți să vă dați și voi cu părerea pe marginea acestui subiect, o puteți face în secțiunea de comentarii a postării de Facebook de mai jos.