Mare atenție la mașinile SH: greșelile care te fac să pierzi bani și nici nu-ți dai seama

de: Andrei Simion
23 02. 2021

România, și în special București, încă are o problemă imensă cu mașinile vechi de pe străzi. Independent de situația asta, dacă vrei un automobil SH, cum știi că faci cea mai bună afacere?

În 2020, în perioada ianuarie – octombrie, în România au fost înmatriculate zeci de mii de mașini SH. Topul 5 arată așa: Volkswagen (77.780 unități, în scădere cu 15,7% de la an la an), BMW (31.842 unități, scădere de 14,8%), Audi (31.389 unități, scădere de 10,9%), Ford (23.493 unități, scădere de 23,1%) și Opel (22.902 unități, scădere de 12%).

Dacă nu ai bani, sau nu vrei o mașină nouă, e important să știi când să cumperi o mașină second hand ca să nu pierzi bani.

Când e cel mai bine să cumperi o mașină SH?

Întâi, anotimpul dictează. Primăvara, prețurile unei mașini coupé sau cabrio vor fi mai mari decât cele ale unor compacte, sedanuri sau SUV-uri cu ani similari de fabricație și dintr-un segment de preț apropiat. Dacă vrei decapotabilă, cel mai bine e să o cumperi iarna.

Anotimpul joacă un rol important și asigură o reducere de minimum 5 – 8% față de prețul cerut în perioada în care există o cerere consistentă pentru tipul respectiv de automobil.

Apoi, avem perioada crizelor economice. În momente dificile, o persoană care dispune de bugetul necesar achiziției poate obține o mașină SH la un preț foarte avantajos, uneori justificat de situația financiară a vânzătorului sau a dealerului. Ține însă cont să faci toate verificările, să te asiguri că nu regreți după.

Firesc, te poți orienta spre mașină SH și când apare un model nou de la marca respectivă. Acest sfat este valabil atât pentru mașini noi, cât și rulate. Dealerii doresc să lichideze stocurile cu modelul vechi, iar unii dintre posesorii acestuia își doresc un upgrade.

Nu în ultimul rând, fii atent la sărbători. Perioadele de sărbători importante vor fi marcate de achiziții majore în diverse domenii (IT, îmbrăcăminte, alimente), dar piața de automobile suferă, în general din cauza cererii scăzute.

În astfel de perioade, după cum notează G4Media, dealerii vor veni cu discount-uri semnificative (20% sau chiar 30% reducere din prețul de listă) ce vor convinge clienții să cumpere. Astfel, o persoană ce a deținut o mașină și a cumpărat un exemplar nou o va scoate la vânzare pe cea veche.