Ideea Porsche care poate revoluționa industria auto și să facă aerul mai curat

de: Ciprian Ioana
23 02. 2021

Toți producătorii auto se confruntă cu norme dure anti-poluare. Porsche crede că modelele electrice nu-s singura soluție.

Porsche e un nume mare în industria auto și, la fel ca alți constructori, se confruntă cu reglementări dure anti-poluare. Toți constructorii sunt forțați  să găsească soluții pentru a veni pe piață cu modele mult mai prietenoase cu mediul. Mulți specialiști susțin că motoarele clasice pe benzină și motorină vor deveni istorie.

Modelele electrice sunt acum la mare căutare și toți producătorii au venit cu așa ceva. Dar Porsche crede că mai există și o altă soluție decât bateria electrică.

E vorba de combustibilul sintetic, care ar face modelele de mașini la fel de prietenoase cu mediul cum sunt cele care funcționează pe baza bateriilor electrice.

Porsche vine cu ideea care ar putea revoluționa industria auto

Porsche susține că una dintre soluțiile pentru un mediu mai curat în industria auto ar fi combustibilul sintetic. De altfel, producătorul vrea să testeze această nouă tehnologie și, eventual, să vină pe piață cu modele care folosesc combustibil creat în laborator, care nu poluează și care respectă țintele de emisii CO2 impuse de autorități.

Nu se întâmplă peste noapte, evident.

Vicepreședintele Porsche, Frank Walliser, spune că a pornit un departament separat denumit chiar eFuel, care să se ocupe de asta. Dacă lucrurile merg bine, atunci mașinile care funcționeză pe bază de combustibil sintetic ar putea fi la fel de prietenoase cu mediul precum cele electrice. Testele ar urma să înceapă anul viitor, în 2022.

E un proces costisitor și investițiile sunt mari, dar dacă scopul e atins, atunci nu mai contează, spune oficialul Porsche. Emisiile de CO2 ar urma să fie reduse cu până la 85%, adică fix ceea ce s-a obținut și-n cazul mașinilor electrice.

Pe de altă parte, mai sunt producători care se gândesc în aceeași zonă. E vorba de combustibil pe bază de hidrogen. Grupurile Hyundai și Ineos anunțau recent că vor să dezvolte împreună tehnologia pilelor de hidrogen pentru mașinile electrice. Viitorul model Ineos Grenadier ar putea să beneficieze de sistemul fuel cell disponibil pe SUV-ul Hyundai Nexo.

Hyundai a devenit anul trecut cel mai mare producător de mașini electrice alimentate cu hidrogen din lume, pe baza creșterilor semnificative de vânzări înregistrate în Coreea de Sud.

În decembrie 2019, constructorul asiatic a reușit să doboare recordul pentru cea mai lungă distanța parcursă cu un astfel de model între două reîncărcări, după ce un exemplar Hyundai Nexo a parcurs 778 de kilometri pe un traseu din partea de nord a Franței, iar la final a rămas cu o autonomie estimată de 49 de kilometri.