Gluma Dacia de 1 aprilie: cum s-a folosit de Duster să anunțe ”lansarea” DUSTAR

de: Ciprian Ioana
01 04. 2021

E o modă printre companii să vină cu diverse farse de 1 aprilie. A intrat în joc și Dacia, care a anunțat ceva legat de SUV-ul DUSTAR.

Dacia e una dintre companiile care au vrut un pic de marketing sub formă de glumă cu ocazia zilei de 1 aprilie. Într-o mișcare parcă inspirată de Elon Musk, constructorul autohton a mimat o trimitere în spațiu a celebrului SUV Duster.

Doar că s-a încercat și o combinație de nume. Duster a fost transformat în DUSTAR – o combinație între numele SUV-ului și cuvântul STAR.

Dacia DUSTAR, gluma producătorului de 1 aprilie

La ora 11:00, pe 1 aprilie, Dacia a venit pe contul de YouTube cu o simulare a trimiterii în spațiu a SUV-ului Duster. Evenimentul se folosea, însă, de numele DUSTAR.

Povestea e inspirată de Elon Musk care și-a trimis în spațiu Model 3 de la Tesla. Doar că, în cazul constructorului autohton, e vorba de o păcăleală de 1 aprilie.

După ce exemplarul Duster a fost „trimis” în spațiu, producătorul a venit cu mesajul.

„Nu e nicio păcăleală. Putem face multe. Cu puțin. Nu e știința rachetelor. Și-acum înapoi pe Pământ”

Inspirație de la VW?

Un alt producător de autoturisme a fost în centrul atenției în aceste zile, tot cu ocazia zilei de 1 aprilie. E vorba de Volkswagen, doar că acolo lucrurile au fost ceva mai complicate. Inițial, un comunicat scăpat, se pare, din greșeală în spațiul public anunța schimbarea numelui în Voltswagen în Statele Unite. Ulterior, când această schimbare de nume a fost sesizată, producătorul a decis să intre în joc și a anunțat pe Twitter că acest lucru se va întâmpla.

Doar că apoi a revenit și a spus că, de fapt, schimbarea numelui e o păcăleală de 1 aprilie. Doar că ea nu s-a produs pe 1 aprilie și constructorul a dat impresia că vrea să ascundă sub preș faptul că a scăpat o informație atât de importantă în spațiul public.

Nu e clar, așadar, dacă VW își va schimba sau nu numele în SUA sau în altă parte. Ce e cert, însă, ce că Voltswagen ar fi fost un nume cât de cât inspirat, ținând cont de schimbarea strategiei și concentrarea pe vehicule electrice. Altfel, după știrea cu Volkswagen și schimbarea numelui, nimeni nu pare să fi înțeles mare lucru.

A fost o glumă? A fost o scăpare ce s-a vrut reparată? Nimeni nu știe.

Măcar la Dacia, dacă poți face comparație, lucrurile au fost mai simple.