General Motors se gândește la viitor: cu ce ne poate ajuta această investiție
General Motors a anunțat că va investi 300 de milioane de dolari într-un start-up chinezesc, pentru a dezvolta tehnologii de conducere automată pentru viitoarele modele din China. De altfel, este prima sa legătură de acest fel cu cea mai mare piață auto din lume.
Momenta este printre puținele companii care dețin un permis pentru colectarea hărților de înaltă definiție în China, un instrument cheie în tehnologiile de conducere autonomă. Lucrează cu producătorii de automobile pentru a dezvolta vehicule de producție în serie cu funcții de conducere automată pentru a culege date în timp real.
Compania este susținută și de SAIC Motor, principalul partener chinez al General Motors, precum și de Toyota Motor și Daimler AG.
„Clienții din China adoptă electrificarea și tehnologia avansată de conducere automată mai repede decât oriunde altundeva în lume, iar acordul dintre GM și Momenta va accelera implementarea soluțiilor noastre de nouă generație personalizate pentru consumatorii noștri din China”, a declarat Julian Blissett, ofițerul executiv General Motors pe China.
Conducerea autonomă – viitorul mașinilor și a șofatului
Producătorul american a declarat că va cheltui 35 de miliarde de dolari până în 2025 pe vehicule electrice și tehnologii de conducere autonomă la nivel global. La începutul acestei luni, americanii au investit în Oculii, un producător american de software pentru senzori radar utilizați în mașinile cu conducere automată.
Investiția este un „semnal fantastic că General Motors se gândește serios la această tehnologie și este optimistă în privința radarului în general”, a declarat absolventul Universității Stanford care a fondat Oculii împreună cu tatăl său, Lang Hong, profesor de inginerie la Universitatea de Stat Wright.
Producătorii de automobile și firmele de tehnologie investesc miliarde de dolari în conducerea autonomă, urmărind să preia din timp ceea ce mulți consideră viitorul mobilității.
Alți producători de autovehicule la nivel mondial au legături cu firmele chineze. Toyota testează vehicule cu Pony.ai, Nissan Motor lucrează cu WeRide, în timp ce Honda a făcut echipă cu AutoX.