Facebook reinventează aplicația de mobil: nu mai ai nevoie de Messenger

de: Alexandru Puiu
25 08. 2021

După aproximativ un deceniu în care ne-au stresat pe toți să ne instalăm Messenger, cei de la Facebook se pare că au revenit asupra deciziei, cel puțin parțial.

Printr-o actualizare iminentă adusă aplicației de mobil, Facebook se pare că reduce semnificativ necesitatea instalării Messenger pe smartphone-uri. Pentru context, Messenger a devenit aplicație separată în 2011, iar din 2014, aplicația principală de la Facebook a eliminat posibilitatea de a-ți suna prietenii și cunoștințele. Practic, de acum 7 ani ai fost efectiv obligat să ai Messenger pe telefon.

Facebook schimbă schimbarea

Momentan pe un public limitat, Facebook a început să testeze posibilitatea de a iniția apeluri audio și video direct din aplicația principală, omonimă. Primele teste au avut loc de luni, la începutul acestei săptămâni.

Conform informațiilor furnizate de un director de la Messenger, inițiativa este menită să reducă nevoia de a alterna des între aplicațiile Facebook și Messenger. La fel ca orice test, nu este clar dacă acesta se va extinde, se va renunța la el sau vom vedea tot mai multe funcții din Messenger incluse în aplicația de mobil a Facebook. Nu este exclus, dar ar fi ciudat să se întâmple asta.

Vizavi de alinierea funcțiilor dintre aplicațiile din portofoliu, este important de reținut că Facebook, pe lângă Messenger, deține Instagram și WhatsApp, iar în ultimii ani, a strâns destul de mult legăturile între aplicații. Mulți au fost îngrijorați că respectiva practică va strica aplicații precum WhatsApp și va duce la migrația utilizatorilor către alternative.

În practică, lucrurile nu au fost chiar atât de rele, dar comunicarea pe marginea schimbărilor s-a desfășurat atât de defectuos, încât Telegram și Signal s-au bucurat de o explozie a numărului de utilizatori. Rămâne să vedem dacă și în ceea ce privește iminente actualizări, partea de comunicare va costa scump gigantul lui Mark Zuckerberg. În orice caz, perspectivele sunt interesante în ceea ce privește viitorul companiei.