Facebook lansează primul smartwatch: cu ce te impresionează noul dispozitiv

de: Cojocaru Cristian
10 06. 2021

Se pare că Facebook dezvoltă un smartwatch, în încercarea de a lua fața celor de la Apple. În mod clar, există o piață pentru dispozitivele Facebook, succesul afișajului inteligent Portal, fiind unul uriaș.

Totuși, un ceas inteligent poate fi o poveste diferită, astfel că interesul Facebook pentru portabile, nu reprezintă tocmai o surpriză. Știm deja că lucrează cu o pereche de ochelari AR cu Ray-Ban, iar blogurile au sugerat deja subiecte despre brățări, mănuși haptice și articole care vor fi purtate la încheietura mâinii ca elemente cheie pentru interacțiunea cu interfețele AR.

Acest presupus ceas inteligent este foarte real și va include probabil două camere, un monitor de ritm cardiac și conectări la platformele de socializare Facebook. Potrivit The Verge, smartwatch-ul Facebook fără nume și neconfirmat va avea o cameră cu focalizare automată 1080p pe spate și o alta pe față pentru apeluri video.

Este oarecum ciudat, când te gândești la modul în care sunt proiectate cele mai multe ceasuri inteligente. Cu toate acestea, se pare că Facebook adoptă același tip de abordare ca și Fitbit Blaze, unde ceasul în sine poate fi scos dintr-un cadru din oțel inoxidabil. Orice videoclipuri sau fotografii făcute de la încheietura mâinii vor fi partajabile cu celelalte aplicații ale Facebook, inclusiv Instagram.

Raportul susține, de asemenea, că ceasul va veni în alb, negru și auriu și va susține conectivitatea independentă prin LTE. Un raport recent de informații confirmă unele dintre aceste detalii și adaugă că ceasul va rula pe o versiune open-source a Android. Ceasul este, de asemenea, conceput ca o modalitate de a te conecta la alte servicii de sănătate și fitness, cum ar fi Peloton și Strava, fără a fi nevoie să trecei prin Apple sau Google.

Prețul la care vine primul smartwatch al Facebook

Mesajele de pe ceas se vor „concentra asupra interacțiunilor rapide care altfel s-ar face cu un smartphone”. Facebook planifică în mod evident un fel de ecosistem AR care implică un ceas inteligent. În public apar tot mai multe indicii despre detectarea semnalelor electrice de la creier la mâna ta pentru controlul gesturilor, o tehnologie denumită electromiografie.

Deși sună ca science fiction, există deja accesorii care fac acest lucru, iar Apple tocmai a anunțat propria sa versiune care vine în watchOS 8 mai târziu în această toamnă. Momentan nu se știe dacă acest ceas inteligent de la Facebook se va potrivi în această plajă aglomerată de dispozitive.

La Google I / O, Google și Samsung au anunțat că își unesc forțele pentru a crea un sistem de operare Wear „unificat”. A fost un anunț îndrăzneț și, dacă producătorii vor reuși, va fi probabil platforma dominantă pe care toată lumea, în afară de utilizatorii Apple și iOS, va merge. Huawei și OnePlus sunt alte două companii care și-au anunțat recent propriile ceasuri inteligente. Apoi, există și faptul că Apple Watch domină cu desăvârșire câmpul, cu un avans de ani de zile care a lăsat competiția în curs de derulare.

O altă problemă potențială sunt ecosistemele de aplicații terțe, astfel că lipsa suportului pentru dezvoltatori pentru sistemul de operare Tizen este exact motivul pentru care Samsung a revenit la sistemul de operare Wear Google. Având în vedere că ambele rapoarte spun că Facebook își propune un ceas de ultimă generație în gama 300 – 400 de dolari, trebuie să se încadreze aici. Sigur, are un număr decent de aplicații proprii, dar numai acestea nu vor fi suficiente pentru a convinge utilizatorii care au investit deja în alte platforme să treacă.