Declarație controversată a președintelui Toyota: ce părere are despre motoarele clasice

de: Andrei Tilimpea
26 09. 2021

Șeful Toyota Akio Toyoda este unul dintre cei mai vocali adversari ai interzicerii motorului cu ardere internă. El și-a reînnoit apelul de a reconsidera măsurile anunțate de diferite guverne din întreaga lume și a avertizat că interdicțiile ar putea cauza indirect șomajul în Japonia.

„Carbonul este inamicul nostru, nu motorul cu ardere internă”, a spus el în timpul unei conferințe de presă a Asociației Producătorilor Auto din Japonia. El este președintele grupului. De asemenea, a subliniat că industria auto din Japonia și-a redus emisiile de CO2 cu 23% în ultimii 20 de ani, în mare parte datorită tehnologiei hibrid, sistem inventat de către Toyota.

În opinia sa, industria trebuie să „valorifice avantajele tehnologice pe care le-am acumulat și să ia măsuri imediate pentru a maximiza reducerile de CO2 folosind vehiculele electrificate pe care le avem acum”, o strategie care ar elibera resurse pentru a dezvolta soluții pentru alte industrii care produc emisii de carbon.

Mașinile electrice și impactul asupra economiei japoneze

Toyoda a adăugat că reglementările scrise în și pentru Europa ar putea avea consecințe dezastruoase asupra economiei japoneze. Industria auto japoneză are aproximativ 5,5 milioane de angajați, o cifră care reprezintă 10% din forța de muncă a țării și exportă aproximativ jumătate din cele aproximativ 10 milioane de mașini pe care le construiește anual.

Echipa sa estimează că producția anuală de mașini alimentate cu baterii și hidrogen nu va atinge marca de două milioane până în 2030, ceea ce înseamnă că Japonia va rămâne cu aproximativ opt milioane de mașini pe care nu le va putea exporta pe piețele în care motorul cu ardere va fi interzis, direct sau indirect, prin reglementări stricte.  La rândul său, acest lucru ar putea însemna ca Japonia să piardă „o mare majoritate” a locurilor de muncă din industrie.

„Mi-aș dori ca factorii de decizie să înțeleagă acest punct atunci când abordează problema mediului”, a subliniat el.