Dacia tocmai a dat lovitura în Europa: vestea de care toți românii să fie mândri

de: Andrei Simion
02 02. 2021

După cum poate știai, Dacia e parte dintr-o alianță mai mare: Renault – Nissan – Mitsubishi. Vestea momentului e despre succesul Dacia.

Din toată această alianță, Nissan nu stă deloc bine. În timp ce Renault anunță strategii ca Renaulution, prin care Dacia, Lada și Renault să colaboreze mai strâns și să crească mai mult independent, Nissan are probleme. Și sunt atât de mari, încât pregătește și concedieri.

Compania se pregătește să închidă uzina din Barcelona și să își reducă prezența în Europa. Astfel, vizează externalizarea unor activități de producție și vânzare către Renault. Iar Spania e țara în care își vor împărți diverse activități, iar Dacia e în centrul atenției.

Dacia întinde colacul de salvare pentru angajații Nissan

După închiderea uzinei din Catalonia, unde e produs modelul Navara, o altă uzină a Nissan, cea din Cantabria, e salvată de Dacia. Ca să mențină o parte dintre angajați, Nissan a transferat acestei uzine producția unor componente ale sistemului de frânare pentru modelul Qashqai asamblat la unitatea de producție din Marea Britanie.

Apoi, a apelat la compania românească pentru care să producă piese. Astfel, uzina Nissan va produce pentru Dacia componente ale sistemului de frânare pentru cea de-a treia generație Sandero și Logan. Acestea vor fi apoi exportate în special către uzinele din Maroc care produc aceste modele.

Conform MotorsActu, uzina Nissan va produce anual nu mai puțin de 1,2 milioane de astfel de componete pentru Dacia și circa 600.000 pentru Nissan. În acest sens, compania vizează și să facă investiții de șapte milioane de euro. În plus, la fabrica Los Corrales de Buelna din Cantabria vor fi realizate și alte componente pentru modelele Renault Captur, Mégane și Kadjar, dar și pentru utilaje agricole sau industriale.

În prezent, Sandero deja câștigă numeroase titluri în Europa, în special în Spania și Marea Britanie, de la cifre de vânzări până la aprecieri.