Dacia Duster, în versiunea la care românii pot doar să viseze: de ce nu o găsești în România

de: Alexandru Puiu
04 10. 2021

Fiecare model nou de la Mioveni este disponibil într-o varietate foarte mare de versiuni și, nu de puține ori, o variantă foarte utilă, precum Dacia Duster Commercial, nu ajunge în România. De ce merită toți banii.

Dacia Duster Commercial este cea mai nouă creație a constructorului român și vine cu niște diferențe foarte importante, comparativ cu Dusterul pe care îl știm cu toții. În primul rând, a fost creat de la zero pentru piața din Marea Britanie și nu este foarte clar dacă va mai ajunge și în alte colțuri ale mapamondului. În orice caz, accentul se pune pe transportul de marfă, mai mult decât pe găzduirea a cinci persoane.

Dacia Duster Commercial nu este pentru România

Printre particularitățile care fac acest model mai special, Dacia Duster Commercial are un spațiu de încărcare cu un volum total de 1623 de litri și o capacitate de 503 kilograme. Tot la capitolul detalii ”utilitare” intră garda la sol de 210mm și, deloc neglijabila, tracțiune integrală, 4×4.

Nu mai există locuri în spate la Duster Commercial. În schimb, scaunele au fost înlocuite cu o podea plană din lemn, rezistentă. Suprafața de încărcare este separată de scaunele din față printr-o plasă, în timp ce geamurile din spate sunt opace, după cum se poate vedea și în imaginile atașate.

În funcție de buget, noul Commercial este disponibil în două versiuni, Essential și Comfort. Prețurile variază de la 15.354 de lire sterline (aproximativ 17.900 euro) și respectiv 16.854 de lire sterline (19.600 de euro). Modelul Essential are jante de oțel de 16 inci, faruri LED în formă literei Y, bare de acoperiș negre, aer condiționat, geamuri electrice, radio DAB cu Bluetooth, port USB, computer de bord și cruise control cu ​​limitator de viteză. În plus, la varianta Confort, există jante din aliaj de 16 inci, capace ale oglinzilor vopsite în negru cu reglare electrică și încălzire, grilă cromată, cameră de marșarier și senzori de parcare spate. În interior, există un ecran tactil de 8 inci cu integrare smartphone, două porturi USB și alte câteva particularități suplimentare.

Pe partea de motorizare, pe lângă tracțiunea față sau integrală, poți opta pentru o putere de la 90 la 150 de cai putere. Transmisia manuală este standard, dar poți opta pentru EDC cu dublu ambreiaj și șase trepte în cazul motorizării TCe 150. Noul Duster este certificat Euro 6D-Full.