Cifrele care-i pun pe gânduri pe șefii de la Dacia: ce impact are oprirea producției la uzina din Mioveni
Dacia, la fel ca alți producători mari, traversează o criză din cauza aprovizionării cu semiconductori. E motivul pentru care sunt planificate noi opriri ale producției.
Dacia se pregătește de noi opriri ale producției din cauza crizei de semiconductori. În uzina de la Mioveni se va opri producția pe 5 și 8 martie, transmite profit.ro.
„Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Supply Chain și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele Grupului. În România, la Mioveni, în luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5 și 8 martie, iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în aceleași zile.”, au transmis reprezentanții Direcției de Comunicare Dacia.
Pierderi pentru Renault și Dacia din cauza crizei din industrie
Între timp, calculele de la nivelul grupului n-arată foarte bine. Cu puțin optimism, e posibil ca lucrurile să se așeze abia în a doua jumătate a anului.
„Penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru. Cea mai recentă estimare a Grupului, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producției în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100 000 de vehicule pentru anul în curs” au precizat reprezentanții Dacia.
Efectele crizei de semiconductori la nivel european se văd deja. Mai multe uzine europene, inclusiv Dacia, s-au văzut nevoite să-și suspende temporar activitatea. E o situație care nu va trece de la sine și ar putea dura luni bune. Analiștii se așteaptă ca, din cauza acestor întreruperi temporare, producția să fie mai mică cu 1 milion de mașini.
Printre companiile afectate pe plan mondial se numără Renault, Dacia, Opel, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, General Motors sau Mazda. În vară, marii producători de microcipuri au direcționat de la industria auto, către cea a gadget-urilor, o bună parte din producție, mai ales că prima industrie scădea, iar a doua creștea puternic.
Cum industria auto și-a revenit mai repede decât mulți așteptau, producătorii de cipuri și microprocesoare nu au avut cum să facă față cererii din ambele părți. Practic, producătorii auto au avut de suferit.