Cum scapi de abonamentul la telefon, internet sau TV, fără penalități sau despăgubiri: regulile în România

de: Mădălina Bahrim
27 10. 2021

După ceva timp de la semnarea unui contract de telefonie, internet sau televiziune, e posibil să dorești să faci anumite modificări, să schimbi furnizorul sau, pur și simplu, să renunți la servicii, din motive personale. Pentru a realiza acest lucru, trebuie să urmezi o anumită procedură, conform legislației în vigoare.

În baza prevederilor legale din țara noastră, explicate de ANCOM, utilizatorul poate solicita schimbarea planului tarifar sau a altor clauze conform prevederilor exprese din contract prin negocierea directă cu furnizorul.

În cazul în care operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), el are obligaţia să își informeze abonații despre modificări prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri.

Care e procedura, concret

Transmiterea notificărilor de către furnizori

Notificarea privind intenția de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator printr-unul din următoarele mijloace:

-e-mail
-SMS
-contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului, caz în care va fi însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării
-fax
-scrisoare

Mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificării trebuie să asigure transmiterea integrală a textului acesteia, fără a face trimitere la alte surse de informare.

Eventualele reclamații pe care le-ai putea avea

Dacă un furnizor a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorul despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menționate în secţiunea Sesizează ANCOM!

Conform autorităților abilitate în acest domeniu, mai multe detalii despre contractele încheiate cu operatorii și despre informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet, sunt disponibile pe InfoCentrul ANCOM, aici.