Criză fără precedent la Dacia: se întâmplă cu noile modele și toți șoferii trebuie să afle

de: Andrei Simion
10 02. 2021

Când vine vorba de Dacia, compania românească se bucură de un succes notabil, în special cu Sandero pe piețele vestice. Dar acum încep problemele.

În toamna lui 2020, Dacia a lansat cele trei modele: Logan, Sandero și Sandero Stepway. Primul a fost retras de pe piețele vestice, a rămas doar la noi și în alte câteva țări. Totuși, Sandero și Sandero Stepway se bucură de un succes spectaculos în Occident. Chiar recent cifrele pe Franța arătau cât de dorită e mașina.

Succesul Sandero e notabil pentru dealeri, Dacia și Renault. Dar pentru șoferi e o veste foarte proastă, după cum notează L’Argus. Publicația citează un dealer care susține că pe ianuarie avea obiectiv de șase unități. A semnat însă 26 de comenzi pentru cumpărare.

Aceeași publicație susține că până și clienții care vin pentru un Clio privesc cu interes alternativa românească. Și nu doar datorită diferenței de preț.

De ce e o atât de mare problema pentru Dacia

Aceste vești bune pentru Dacia au și un revers negativ. Clienții care comandă un model Sandero în februarie, indiferent de versiune, își vor primi mașinile abia în iunie. Dealerii francezi susțin că tot ce au avut pe stoc a fost vândut.

Astfel, pe fondul acestei lipse, e posibil ca posibilii clienți să se orienteze spre alte mărci. Mai ales că acum producția companiilor auto sunt lovite în plin de criza de cipuri.

Industria automotive că a înregistrat pierderi de 61 de miliarde de dolari în vânzări ratate din cauza crizei.

Dacă voiai mașină nouă, cercetează cu atenție ofertele. Dacă e ceva pe stoc, cel mai probabil e prețul mai bun decât să aștepți. În ceea ce privește România, situația e și mai dificilă. În martie ar trebui să debuteze programul Rabla 2021, dar industria auto are probleme cu livrările și asta ar putea duce la o creștere artificială a prețului pe stocurile disponibile acum.