Criza cipurilor pune la pământ industria auto. Când va reveni situația la normal
Industria auto se confruntă cu o mare problemă cauzată de lipsa cipurilor. Numeroși constructori și-au suspendat parțial sau total activitatea. Din nefericire, e puțin probabil ca situația să se remedieze până la finele anului, cred experții.
Directorul general al Vauxhall, Paul Willcox, a declarat că industria auto se confruntă cu o „problemă” în următoarele două sau trei luni.
Nu prea există speranțe realiste conform cărora această criză a cipurilor ar înceta până la finele anului 2021. Vestea cade ca un trăsnet pentru producătorii auto globali, care deja și-au redus afacerile, în spernța că totul va reveni repede la normal.
Deși crede că această criză va dura până la finele anului, Paul Willcox nu consideră că e nevoie de o revizuire majoră a lanțurilor de aprovizionare.
Penuria de semiconductori a fost generata de pandemia actuală de coronavirus. În primele etape ale pandemiei, au existat reduceri dramatice în producția de mașini și vehicule comerciale. Aceasta a fost urmată de o creștere a producției atunci când primul val de blocări a luat sfârșit.
Dar, în timp ce fabricile de mașini au încercat să-și mărească producția, au constatat că aprovizionarea disponibilă cu semiconductori fusese deja distrusă de alte industrii, în special sectorul electronicelor de consum, care se confrunta cu un boom al vânzărilor.
Industria auto e dependentă de cipuri
Vehiculele produse acum pot avea chiar și sute de cipuri, deci nevoia de acești semiconductori este extrem de mare în industria auto.
Aceștia sunt utilizați în comenzile motorului, sistemele de divertisment, mecanismele de siguranță și așa mai departe.
Vauxhall nu face excepție. Producția la ambele fabrici britanice din Portul Ellesmere și Luton a fost întreruptă de mai multe ori, iar efectele nu au trecut, Marea Britanie fiind una dintre țările extrem de afectate de criza de globală de cipuri, spune expertul.
„Evident, ne-a redus capacitatea de a produce”, a declarat Willcox.