Companiile au înțeles că viitorul e digital: în ce vor investi masiv în perioada următoare

de: Mădălina Bahrim
31 10. 2021

Marketingul reprezintă principala sursă de creștere a unei afaceri, iar managerii știu că aceasta este rețeta succesului. În vremurile noastre, marketingul nu se mai face în maniera clasică, ci se mută și el în online, din ce în ce mai puternic.

Conform celei mai recente ediții a raportului Deloitte Chief Marketing Officer, managerii au pregătit bugete pentru marketingul digital.

Vor să investească bani frumoși pentru a convinge clienții să îi aleagă și să cumpere de la ei produsele și serviciile pe care le pun pe piață, motiv pentru care se vor orienta cel mai mult către promovarea pe dispozitivele mobile și în social-media.

Câți bani se vor investi, mai exact

Raportul arată că bugetele pentru activitățile de marketing în mediul digital vor crește cu aproape 15% până la sfârșitul anului 2021 și vor reveni la nivelurile de creștere preconizate înainte de debutul pandemiei, în timp ce publicitate tradițională continuă tendința descendentă, înregistrând o scădere de aproape 1%.

Cine nu e online, nu există. Aceasta pare să fie deviza antreprenorilor. Importanța elementului digital nu mai poate fi neglijată în zilele noastre, iar acest lucru a fost demonstrat foarte clar în 2020, primul an al pandemiei de coronavirus.

Specialiștii spun că, în toate sectoarele, ponderea contribuției activităților de marketing digital la performanța companiilor a crescut în medie cu 33% în cursul anului 2020, evidențiază specialiștii în marketing.

„În contextul în care activitățile de marketing digital au luat amploare în timpul pandemiei de COVID-19, este momentul ca specialiștii din domeniu să treacă la nivelul următor și să își dezvolte strategia prin valorificarea canalelor digitale și prin utilizarea datelor cu scopul de a crea experiențe personalizate pentru clienți.

Studiul subliniază că organizațiile ar trebui să apeleze în continuare la tactici și strategii variate, cum ar fi: să se concentreze pe dezvoltarea de interfețe digitale pentru a îmbunătăți interacțiunea cu clienții, să integreze utilizarea de date pentru a cunoaște cât mai bine comportamentul clientului, să construiască parteneriate și să investească în cele mai noi tehnologii de automatizare pentru a comunica eficient cu clienții în mediul virtual”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.