Compania care vrea să intre pe piața jocurilor premium: ce pregătește Atari

de: Ciprian Ioana
07 07. 2021

Atari vrea să-și schimbe strategia și să intre pe o zonă dominată de giganți din industria gaming.

Atari, producătorul cunoscut pentru joculețele gratuite, își regândește întregul business și vrea să ducă lucrurile mai departe. Astfel, vrea să renunțe treptat la dezvoltare de jocuri gratuite pentru telefoane și să se concentreze pe producții premium, destinate consolelor și sistemelor PC.

E parte din noua strategie, aprobată recent de board-ul de conducere al companiei.

Atari se concentrează pe jocuri premium

Atari își va îndrepta atenția de la jocurile gratuite destinate telefoanelor la cele pentru PC și consolă. Noul plan a fost aprobat pe 1 iulie ”în urma unei revizuiri aprofundate a „activelor și oportunităților” diviziei Atari Gaming”.

Reorientarea vine la mai puțin de o lună de la lansarea consolei Atari VCS, a cărei lansare a fost amânată de mai multe ori.

Consola are un aer retro și poate fi folosită inclusiv ca PC. Îți pune la dispoziție pachetul Atari Vault format din 100 de jocuri retro. Deși specificațiile hardware nu sunt cunoscute, sub carcasă se ascunde totuși un PC tradițional ce poate rula Windows, Linux sau ChromeOS.

Dincolo de asta, când te plictisești de cele 100 de jocuri, te poți abona la Antstream Arcade, un set cu câteva mii de jocuri retro adunate din mai multe platforme vintage. Va fi interesant de văzut câți amatori de jocuri clasice se pot arunca la o investiție atât de mare pentru acces la titluri desprinse din secolul trecut.

În funcție de buget și de afinitatea ta cromatică, pe site-ul web al Atari există două versiuni ale consolei. Onyx Base System costă 300 de dolari, în timp ce pentru versiunea din lemn de nuc, cu cele două controllere, trebuie să plătești nu mai puțin de 100 de dolari în plus.

E mult spus că Atari se bate cu Sony și Microsoft în piața consolelor de jocuri. Dar nu se sfiește să-și revigoreze un pic strategia în partea de gaming.