Cea mai poluantă companie aeriană din UE îți va cere bani în plus pe bilet: de ce nu ești obligat să plătești
Ryanair, una dintre cele mai poluante companii aeriene din UE, vrea să introducă o taxă nouă. Din fericire, nu e o veste atât de rea pe cât pare.
Ryanair e considerată una dintre cele mai poluante companii aeriene de la nivelul spațiului comunitar. E motivul pentru care vine cu un așa-zis calculator de emisii CO2. Practic, e vorba de introducerea unei noi taxe. Este diferită, în funcție de zbor și este opțională, ceea ce înseamnă că nu ești obligat să o plătești.
Deocamdată.
Ryanair este singura companie aeriană care s-a aflat în 2019 în top 10 cei mari mari poluatori din UE.
Ryanair, o nouă taxă
Ryanair a lansat un nou instrument digital care permite pasagerilor să-și compenseze pe deplin emisiile pe zborul lor Ryanair, voluntar. Acest nou instrument calculează emisiile de carbon pentru fiecare pasager, pe fiecare rută Ryanair și va permite clienților să plătească costul integral sau parțial al emisiilor de CO2.
Înainte de introducerea calculatorului de emisii CO2, pasagerii Ryanair puteau plăti 2 euro taxa de carbon, taxă care s-a pastrat și în prezent.
Acum, pasagerii pot plăti, voluntar, fie taxa de 2 euro, fie taxa reală pentru zborul rezervat, care poate fi mult mai mare. Până în prezent s-au strâns 3,5 milioane de euro din donațiile pasagerilor pentru taxa de carbon. Ryanair a plătit 630 de milioane de euro taxă de carbon, potrivit datelor din ultimul raport financiar.
Iată valoare câtorva taxe, pentru zboruri din România, calculată de Economica.net.
- București-Madrid: 7,91 euro
- București-Viena: 2,67 euro
- București-Bruxelles: 5,61
- București-Sofia: 0,96 euro
- București-Marsilia: 5,37 euro
- București-Berlin: 4,07 euro
- București-Corfu: 2,42 euro
- București-Dublin: 8,14 euro
- București-Tel Aviv: 5,11 euro
- București-Roma: 3,65 euro
- București-Milano Malpensa: 4,39 euro
- București-Londra Stansted: 6,65 euro
- București-Timișoara: 1,52 euro
În luptă cu poluarea
Ryanair a intrat în 2018 în top zece cei mai mari poluatori din Europa, alături de mai multe centrale electrice din Germania. Nici în 2019 nu ieșit din acest top, realizat pe baza datelor Comisiei Europene.
Compania a produs în 2019 peste 10 milioane de tone de CO2, deși are o flotă tânără, cu o medie de opt ani, compania este cel mai mare transportator aerian din Europa. Înainte de pandemie, compania a transportat 152,4 milioane de pasageri (2019), urmată de grupul Lufthansa, care a transportat 145,2 milioane de pasageri.