Care este relația tinerilor cu rețelele de socializare: majoritatea doar așa se simt conectați

de: Ozana Mazilu
19 10. 2021

În ultima vreme, în contextul pandemiei de Covid, majoritatea dintre noi am petrecut mai mult timp pe social media decât în mod normal. Iată cum ne-au afectat rețelele de socializare.

Peste jumătate (53%) dintre utilizatorii de social media din întreaga lume au folosit reţelele sociale mai mult în timpul lockdown-urilor locale şi naţionale decât înainte de pandemie. De asemenea, șapte din zece (71%) tineri, cu vârste între 18 şi 34 de ani, se bazează pe aceste reţele pentru a se simţi conectaţi, arată un studiu publicat recent de Kaspersky și citat de Agerpres.

Conform datelor centralizate în cercetarea de specialitate, utilizatorii petrec zilnic în medie 1,8 ore pe Facebook. Unu din zece dintre aceştia (11%) sunt în reţea de la patru până la şase ore.

Rețelele de socializare ne distrează, dar sunt și un pericol

Mai mult, pe TikTok, media globală este de 1,9 ore pe zi, deşi aceasta creşte la 2,3 ore pentru cei cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani, în timp ce 4% petrec şapte până la opt ore în fiecare zi în aplicaţie, conform aceleiași surse.

În ceea ce privește Instagram, media globală este de 1,6 ore/zi.

Conform aceluiași studiu, atunci când descriu cum se simt când sunt activi pe reţelele sociale, mai mult de jumătate (56%) spun că se simt „amuzaţi”. Peste o treime (36%) afirmă că se simt „conectaţi”.

„Având în vedere aceste sentimente pozitive, este posibil ca mai mult de patru din zece utilizatori (41%) să spună că reţelele sociale sunt un aspect „pozitiv” pentru societate şi politică, de două ori mai mulţi decât cei care le descriu ca fiind „negative” (19%)”, conform studiului.

Cu toate acestea, specialiştii avertizează asupra faptului că dependenţa de reţelele de socializare poate avea un efect dăunător asupra sănătăţii mintale a utilizatorilor, chiar dacă majoritatea utilizatorilor este conştientă de potenţialul aspect negativ al acestor platforme.

În acest context, aproape două treimi (63%) îşi pot aminti o ştire despre potenţialul impact negativ al reţelelor sociale, iar din acest grup, 70% şi-au schimbat modul în care folosesc aceste platforme ca urmare a informaţiilor aflate.