Brățara Facebook care „comunică” direct cu sistemul tău nervos. La ce vrea s-o folosească?
Facebook vrea să ducă conceptul de ochelari de realitate augumentată cu un pas mai departe. Iată cum ar funcționa sistemul în lumea reală.
Potrivit unei noi postări pe blog a Facebook Reality Labs (FRL), compania speră să conecteze ochelarii AR la o „brățară moale”, concepută pentru a citi semnalele din măduva spinării, care pot controla ochelarii.
„Să zicem că vrei să mergi la cafeneaua locală pentru a lucra ceva”, se arată în postarea de pe blog. „Porți o pereche de ochelari AR și o brățară “soft wristband”. Când ieși pe ușă, asistentul vocal te întreabă dacă vreisă asculți cel mai recent episod din podcastul tău preferat. O mică mișcare a degetului îți permite să dai click pe Play”.
Astfel, brățara captează intrarea neuronală prin „electromiografie”, un proces care implică scanarea semnelor electrice care se deplasează de la măduva spinării la mână. Facebook susține că semnalele sunt „atât de clare încât EMG poate detecta mișcarea degetelor de doar un milimetru”.
Facebook vrea să facă experiența AR cât mai simplă
Întreaga idee este de a reduce barierele de intrare pentru AR și de a face experiența cât mai simplă posibil. Ceea ce Facebook numește „următoarea eră a interacțiunii om-computer”.
„Pentru ca realitatea augumentată să devină cu adevărat omniprezentă, ai nevoie de o tehnologie cu frecvență redusă, disponibilă mereu, care este atât de intuitiv de utilizat, încât devine o extensie a corpului tău”, a spus Michael Abrash, om de știință al FRL Facebook Reality Labs.
Mai degrabă decât să dai click pe elementele UI pe un ecran plat, interacțiunea cu realitatea augmentată își pune propriile provocări unice. Facebook speră să vină cu „intrare cu frecvență foarte scăzută”, la fel de simplă ca un gest de mână sau o comandă vocală.
De asemenea, dorește să utilizeze inteligența artificială pentru a „face inferențe profunde cu privire la informațiile de care ai putea avea nevoie sau lucrurile pe care ai putea să le faci în diverse contexte”, potrivit postării de pe blog a companiei.
Compania de socializare este conștientă de faptul că adoptarea unor astfel de dispozitive AR nu va avea loc peste noapte. Compania speră să „pună acea interfață în mâinile oamenilor în următorii zece ani.
În timp ce reputația Facebook ar trebui să dea de gândit oricui înainte de a achiziționa dispozitive personale care sunt capabile să colecteze și mai multe date, ambițiile companiei ar putea semnala o nouă eră în modul în care tehnologia se integrează în viața noastră de zi cu zi.
Probabil că nu mai e foarte mult până când vom accept ape deplin realitatea augmentată în viața noastră.