Amenda primită de Google care îți taie respirația: ce a mai greșit de data asta

de: Ciprian Ioana
08 06. 2021

Giganții ca Google se află de multă vreme în atenția Guvernelor europene. Câteodată se mai iau și decizii drastice.

Google a fost de acord să plătească o amendă uriașă în Franța de aproximativ 220 de milioane de euro. Decizia drastică a fost luată după ce autoritățile de acolo au constatat practici de business care n-avea nicio legătură cu un mediu competitiv. E adevărat că Google are o poziție dominantă și n-are cum să fie dărâmat de acolo.

Câteodată, însă, mai există și sancțiuni de acest fel.

Google, amendă uriașă primită în Franța

Gigantul Google a fost de acord și să-și schimbe anumite practici de business în Franța, după ce autoritățile au descoperit că a abuzat de poziția dominantă pe care o are în mediul online. Decizia vine în urma unor plângeri depuse încă din 2019 de News Corp și publicația franceză Le Figaro.

Instituția franceză care se ocupă de mediul concurențial din Hexagon a stabilit că americanii au favorizat propriul sistem de reclame în detrimentul rivalilor.

”Decizia de sancționare a Google este una extrem de importantă, deoarece este prima din lume care se ocupă de procesele complexe de licitație algoritmică utilizate pentru reclame online. Ancheta a dezvăluit modul în care Google și-a folosit poziția dominantă pe serverele de anunțuri pentru a-și favoriza propriile servicii față de concurenții de pe ambele servere de anunțuri și platformele SSP” – a declarat Isabelle de Silva, șeful Autorității de Concurență din Franța.

Google a explicat, într-o postare de blog, și cum vrea să schimbe aceste practici. Gigantul se angajează să înlesnească operațiunile dintre sistemul său de reclame și companii terțe.

”Insistăm că nu vom limita activitățile publisherilor din Ad Manager referitoare la negocierea unor termeni specifici sau prețurile stabilite de alte platforme care intermediază astfel de vânzări”, a mai spus Google.

Nu e pentru prima dată când Google se află în vizorul autorităților franceze. În 2019, compania americană a fost amendată cu 150 de milioane de euro pentru reguli opace și impredictibile când vine vorba de reclame. Se întâmpla după ce gigantul suspendase contul unei companii franceze fără nicio notificare prealabilă.