Această companie aeriană dezvăluie un plan de finanțare pentru combustibil făcut din gunoi

de: Ozana Mazilu
15 04. 2021

În prezent, combustibilul pentru avioane ecologic utilizat de companiile aeriene reprezintă abia 1% din cantitatea de combustibil utilizat la nivel mondial.

United Airlines a declarat recent că a colaborat cu firme globale, printre care Nike Inc și Siemens AG, într-o „Alianță Eco-Skies”, pentru a finanța în acest an utilizarea a aproximativ 3,4 milioane de litri de combustibil pentru aviație cu emisii scăzute de carbon și durabil, derivat din gunoi.

Deși mică în comparație cu cele 4,3 miliarde de galoane de combustibil pe care United le consuma în 2019 înainte de începerea pandemiei COVID-19, cantitatea triplează aproximativ un milion de galoane de combustibil durabil pe care le-a folosit în fiecare an din 2016.

Companiile aeriene au folosit combustibil durabil din 2008 ca parte a eforturilor de reducere a emisiilor directe, dar până acum acest lucru reprezintă abia 1% din combustibilul utilizat la nivel mondial, spun grupurile din industrie.

Plan: combustibil ecologic pentru avioane

United, cu sediul în Chicago, a numit 11 parteneri globali pentru plan, dar nu a dezvăluit costul sau cât ar contribui fiecare. Transportul aerian reprezintă 2 până la 3% din emisiile de gaze cu efect de seră, a declarat asociația aerospațială franceză. Grupurile ecologiste susțin că contribuția generală a sectorului este mai mare.

Partenerii includ companii cu tranzacții corporative sau de marfă cu United, precum Nike, Siemens, Palantir și compania japoneză Takeda Pharmaceutical Co.

United a declarat că proiectul oferă clienților o modalitate de a contribui la reducerea impactului asupra mediului și ar putea contribui la crearea unei piețe mai mari pentru combustibili de aviație durabili.

Industria companiilor aeriene s-a concentrat pe achiziționarea de compensări de carbon, pentru a reduce impactul asupra mediului al zborului, în așteptarea sosirii unei noi tehnologii care să îndeplinească obiectivul sectorului de reducere la jumătate a emisiilor nete până în 2050, față de 2005.

Criticii de mediu spun că compensările nu abordează direct obiectivele climatice și maschează problema emisiilor curente.

United, care, împreună cu alți transportatori, a declarat că dorește să reducă emisiile nete mai agresiv, cu 100% până în 2050, a criticat compensările și a anunțat o investiție recentă în tehnologia „captării carbonului”. A investit într-un producător durabil de combustibil pentru aviație numit Fulcrum BioEnergy.

„Deși știm că aeronavele nu vor fi niciodată complet decarbonizate, nu vom folosi compensările ca modalitate de a ajunge la 100% verde”, a spus Kirby.