A fost lansat un nou tip de combustibil verde: Germania își transformă industria aviatică
Germania a inaugurat o uzină de kerosen „verde”, primul pas în dezvoltarea acestui combustibil în această țară, care dorește să reducă amprenta de carbon a sectorului aviației pentru a-și atinge obiectivele climatice.
Kerosenul „verde” sau e-kerosenul, este una dintre căile pentru reducerea poluării sectorului aviației, responsabil pentru 2% din emisiile globale de CO2. Practic, aceasta implică utilizarea hidrogenului, produs prin electroliză, și captarea CO2 în atmosferă. Astfel, prin recombinarea celor două, se obține un combustibil sintetic care imită kerosenul de aviație.
Această uzină, situată în orașul Werlte, va fi „prima fabrică din lume care produce kerosen neutru în carbon la scară industrială”, a declarat Dietrich Brockhagen, președintele ONG-ului Atmosfair, aflat la originea proiectului.
Fabrica folosește CO2 captat în aer de la o fabrică de biogaz din regiune care folosește deșeuri alimentare, în timp ce electricitatea, pentru a produce hidrogen, provine din instalațiile eoliene și solare.
„Pentru ca Germania să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, industria aviatică trebuie să contribuie și ea”, a declarat ministrul german al mediului, Svenja Schulze.
Costul ridicat este cea mai importantă problemă
Acest combustibil sintetic rămâne de zece ori mai scump decât kerosenul de origine fosilă și este încă departe de a fi competitiv pentru a trece la o scară industrială.
Producția noii fabrici, care ar trebui să înceapă în primul trimestru al anului 2022, va ajunge la o singură tonă pe zi. Cu toate acestea, Germania și-a stabilit obiectivul de a realiza, în consumul său total de combustibil pentru aviație, o cotă de 0,5% din kerosen verde, sau 50.000 de tone pe an, din 2026. Pentru 2030, capacitatea de producție trebuie să ajungă la 200.000 de tone, conform obiectivelor guvernamentale.
Primul client pentru e-kerosen va fi compania aeriană germană Lufthansa, care s-a angajat să cumpere cel puțin 25.000 de litri timp de cel puțin cinci ani. „Cheia unei reduceri durabile a emisiilor noastre de aviație constă în cercetarea și utilizarea combustibililor de aviație sintetici și durabili”, a declarat Dorothea von Boxberg, CEO al Lufthansa Cargo.
Lufthansa folosește deja biocombustibili din biomasă amestecată cu kerosen obișnuit.
Recent, Germania a trebuit să își ridice obiectivele climatice și intenționează acum să atingă neutralitatea carbonului în 2045, față de 2050 anterior, după o decizie a Curții Constituționale care critică lipsa ambiției autorităților publice.