Vestea dimineții despre Dacia: mare atenție la această mașină. Se întâmplă deja în Europa

de: Andrei Simion
23 12. 2020

Dacia a lansat în această toamnă trei modele noi. Dintre acestea, Logan a fost retras de pe piețele occidentale. Rămân Sandero și Sandero Stepway. În acest context, anunțul de acum oferă mai mult context.

În noiembrie, Dacia a primit o veste teribilă: Sandero a ieșit din top 10 cele mai vândute mașini în Europa. Nici o lună mai târziu, lucrurile s-au întors considerabil în favoarea companiei românești.

Ultimele date arată că Dacia Sandero a revenit în top 10 al celor mai vândute automobile din Europa. Anunțul lansărilor, dar și problemele concurenței au ajutat marca românească.

De notat că, în noiembrie, vânzările de automobile din Europa au scăzut. În acest context, merită remarcat că Toyota Yaris a devenit, în premieră, cel mai vândut automobil de clasă mică din Europa. A depășit Renault Clio, dar nu se poate bate cu VW Golf, încă cea mai populară mașină din această clasă.

Dacia nu e între marii producători

După cum vezi clasamentul de mai sus, Dacia nu are loc în top 10. Bine, dacă o gândim ca o marcă din portofoliul Renault, atunci e simplu: e pe locul 3 în Europa. Altfel, după cum vezi, deocamdată doar Sandero are loc în top 10. Merită remarcat că înaintea mărcii românești figurează Renault Captur, mașină pe care, din 2020, o poți înlocui lejer cu Sandero Stepway.

În noiembrie 2020, Dacia Sandero a ajuns pe locul 8, cu 15.351 de unități înmatriculate, dar cu 4% mai puține decât în luna similară din 2019. Aceasta reprezintă cea mai slabă lună noiembrie din ultimii 6 ani, așa cum va fi, probabil, întreg anul 2020.

Datele Jato arată că, în pofida scăderilor din piață, singurul segment care și-a menținut un ritm bun a fost cel al SUV-urilor, care au cunoscut o stabilizare a vânzărilor, la circa 41% din piață. Chiar și așa, în 2020, înmatriculările de SUV-uri au scăzut și ele, cu 21%, un nivel mai bun decât cel al întregii piețe, de circa 26%.

După 11 luni, piața de autoturisme din UE înregistrează un volum de 11,9 milioane de unități, în scădere cu 25,5%, în timp ce cumulat, UE plus Marea Britanie plus EFTA, volumul ajunge la 14,5 milioane de unități.