Transformare incredibilă pentru Dacia 1300: cum o faci electrică și mergi aproape gratis
Ce poți să faci cu o mașină veche de trei-patru decenii? O poți face electrică. Și e posibil chiar și cu Dacia 1300, cum vedem dintr-un proiect excepțional.
Ce vezi în imaginile de mai jos este un Renault 12 transformat într-o mașină electrică și, ei bine, potrivită mai degrabă pentru șoselele din Los Angeles. Renault 12, cum probabil știi deja, e modelul pe care a fost construită și Dacia 1300.
Proiectul de transformare a mașinii vechi de câteva decenii într-una integral electrică a fost realizat în Argentina. Carlos Galinelli, cel care și-a modificat mașina, susține că a fost primul lui automobil și-a vrut să-l aducă în vremurile noastre cu aceste dotări. Totodată, dacă vrei să faci așa ceva pe-o Dacia 1300, ești sigur că nici nu mai ai probleme cu poluarea.
În cazul în care iei în calcul așa ceva pentru o Dacia, sau chiar Renault 12, dacă ai unul, e bine să știi că celor din Argentina le-a luat doi ani această transformare. Acumm, mașina e electrică și are suspensii speciale. A costat circa 6.500 de dolari ca să ajungă în punctul acesta.
Ce autonomie are mașina?
Cea mai mare problemă e însă autonomia. Atinge o viteză maximă de 120 kilometri pe oră, ceea ce poate n-ai face nicio cu o Dacia 1300 în stare perfectă, și are o autonomie de 70 de kilometri pe încărcare. Accelerează însă mai lent: de la zero la 100 km/h în 20 de secunde. Iar încărcarea durează patru ore.
Lucruri deosebite cu Dacia se întâmplă și la noi. Recent, un român a scos la vânzare un model 1300 la preț de Duster nou.
La 18.500 de euro, vinde o Dacia 1300 e din 1971 cu 75.000 de kilometri la bord. E pe benzină, n-are o culoare care să-ți ia ochii, dar ar putea fi foarte bine promovată „ca nouă”. Asta pentru că mașina a fost restaurată. Și acesta e marele avantaj. Poți afla mai multe despre ea de aici.
Dacă vrei să tranformi un Logan într-o mașină electrică, ai aici detalii.