Surpriza din septembrie de pe piața auto: Dacia conduce topul, dar revenirea e lentă
Românii au cumpărat mai multe mașini noi în luna septembrie a acestui an, dar revenirea e lentă din cauza perioadei martie-aprilie. Chiar și așa, Dacia se menține în top.
Luna septembrie produce, de regulă, surprize pe piața auto, iar datele centralizate de APIA arată și anul acesta același lucru. Numai că lucrurile trebuie privite în alt context, cel al pandemiei, care a dat totul peste cap și a afectat cererea, dar și producția constructorilor auto.
Pe baza datelor furnizate de DRPCIV – Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor – APIA vine cu o analiză preliminară a înmatriculărilor de autovehicule în luna septebmrie, dar și situația după primele 10 luni ale anului. Se observă că Dacia se menține în top, dar revenirea e lentă.
Lunile martie și aprilie, marcate de lockdown, își spun acum cuvântul.
Câte mașini s-au înmatriculat în luna septembrie și cum stă Dacia
Potrivit datelor comunicate de către DRPCIV, în septembrie s-au înmatriculat în România 14.077 de autovehicule noi (autoturisme și vehicule comerciale, autocare și speciale), cu 13,9% mai multe decat în luna similară din 2019. Dintre acestea, 12.523 au fost autoturisme noi, a căror creștere față de septembrie 2019 este de 17,6%. Anul trecut, au fost înmatriculate 10.649 de unități.
Trebuie menționat însă și contextul dificil. Chiar dacă pe septembrie a fost creștere, revenirea la 10 luni e lentă. Astfel, față de ianuarie-septembrie 2019, se înregistreaza o scădere generală de 27,9%. E o scădere cauzată de perioada martie-august 2020, când scăderea a fost accelerată în România din cauza pandemiei.
Nu mulți s-au aruncat, așadar, la achiziții.
Iată și cum arată topul pentru luna octombrie, înmatriculări mașini noi, potrivit datelor APIA:
- Dacia 4.047 unități
- Renault 1.088 unități
- Skoda 913 unități
- Volkswagen 869 unități
- Ford 721 unități
În ce privește înmatriculările de mașini vechi, românii preferă în continuare Volkswagen, marcă germană:
Mulți analiști au spus că revenirea va fi lentă anul acesta, dar pentru anul viitor lucrurile ar putea sta mult mai bine. Între timp, o veste bună pentru producători o reprezintă faptul că mașinile electrice au început să fie căutate de mai mulți șoferi, cererea e pe un trend ascendent. Investițiile, așadar, încep să dea roade.