Sfârșitul pandemiei e sfârșitul Zoom? Cum a pierdut șeful aplicației 5 miliarde de dolari după anunțul Pfizer
Pfizer a venit la începutul acestei săptămâni cu o veste extraordinară legată de testele privind primul vaccin împotriva coronavirus. Șeful Zoom nu prea a avut motive de bucurie.
Zoom a devenit pe perioada pandemiei una dintre cele mai populare aplicații de videoconferințe, deși înainte de apariția noului virus puțină lume auzise de ea. A început să fie folosită de sute de milioane de oameni pentru cursuri online, ședințe de serviciu de la distanță, meditații, ședințe de terapie și multe altele.
E lesne de înțeles așadar că și banii au început să vină.
Zoom a ajuns deja la 300 de milioane de utilizatori în timpul pandemiei, iar acțiunile au cunoscut o creștere uriașă – de 500% pe parcursul acestui an. Doar că sfârșitul pandemiei poate însemna și sfârșitul succesului unei astfel de aplicații. Concluzia pare forțată la prima vedere, dar nu e deloc așa. Iar cel mai bun indiciu spre această direcție e fix ceea ce s-a întâmplat imediat după anunțul Pfizer privind rezultate îmbucurătoare referitoare la primul vaccin anti Covid-19.
Anunțul despre vaccinul Pfizer a dus la prăbușirea acțiunilor Zoom
Zoom a ajuns să aibă o valoare bursieră de aproximativ 140 de miliarde de dolari și a depășit chiar și companii cu tradiție precum Dell (50 de miliarde de dolari), HP (27 de miliarde de dolari), Twitter (34 de miliarde de dolari) şi Slack (15 miliarde) la un loc. Numai că anunțul Pfizer a cam stricat lucrurile.
Averea lui Eric Yuan, fondatorul Zoom, a scăzut cu 5 miliarde de dolari, după ce acţiunile companiei s-au prăbuşit, ca urmare a rezultatelor privind eficienţa vaccinului produs de către Pfizer şi BioNTech împotriva noului coronavirus. Yuan, un imigrant născut în China în SUA, are o evere estimată la 28,6 miliarde de dolari – fiind a 40-a cea mai bogată persoană de pe planetă.
Anunţul Pfizer a făcut ca acțiunile Zoom să scadă cu 17% în New York, adică un minus de 5,1 miliarde de dolari din valoarea netă a fondatorului. Și nu e singura scădere cauzată de anunțul companiilor farmaceutice.
Acțiunile Netflix au scăzut cu 8,59%, cele ale PayPal cu 8,8%, Snapchat a scăzut cu 9,4%, iar Pinterest cu 10,8%. De asemenea, titlurile Amazon – cel mai mare retailer online din lume şi unul dintre marii beneficiari ai pandemiei – au pierdut 5%.
Pfizer a anunțat luni, 9 noiembrie, că vaccinul pe care-l testează de luni bune are rezultate mai mult decât îmbucurătoare și a dat rezultate pozitive în 90% dintre cazuri. Practic, în cadrul studiilor clinice realizate pe peste 40.000 de voluntari, a reieșit că poate preveni mai bine de 9 din 10 infecții cu noul tip de virus.