Se apropie dezastrul pentru Apple și Tesla? Ce spun investitorii

de: Ciprian Ioana
17 01. 2020

Apple și Tesla sunt două companii uriașe în domeniul în care activează. Au, însă, un lucru în comun: tehnologia de ultima generație. Dar investitorii nu-s deloc optimiști.

Apple și Tesla sunt două companii care, la prima vedere, o duc extrem de bine. Vânzările companiei lui Tim Cook merg bine grație inclusiv modelelor iPhone lansate de-a lungul timpului. De asemenea, a intrat și pe piața de streaming video, odată cu lansarea Apple TV+.

La rându-i, Tesla și-a revenit pe final de 2019 și a reușit să-și crească vânzările. A avut un bilanț bun anul trecut, a vândut cu peste 50% mai multe mașini decât în 2018. Iar planurile pentru 2020 sunt la fel de mari. Mai ales după ce Elon Musk și-a deschis o fabrică în China, cea mai mare piață auto.

Dar există unii investitori care nu se uită cu optimism la viitorul celor două companii. Mulți dintre ei au început să parieze pe scăderea acțiunilor.

Ce știu investitorii despre viitorul Tesla și Apple

La Bursa din America, Tesla a fost joi compania la adresa căreia s-a pariat cel mai mul pe scăderea acțiunilor. Short sellers – așa cum se numesc investitorii care nu prevăd un viitor prea luminos pentru companie. Cu câteva zile înainte, Apple se afla în aceeași situație.

Short selling-ul – ca procentaj dwin totalul acțiunilor fiecărei companii – e însă diferit. Doar 1% din acțiunile Apple au fost sold short, în vreme ce în dreptul Tesla stă un procent de 20%. Iată cum a stat situația în 2019:

De partea cealaltă, însă, sunt investitorii optimiști. Unii cred că anul 2020 va fi anul în care acțiunile Tesla vor crește cu aproximativ 50%, grație și extinderii din China. Ar fi, totuși, de notat în acest context faptul că Apple este una dintre cele mai mari companii listate la bursă. Valoarea sa de piață e de 14 ori mai mare decât cea a Tesla.

De aici și procentele diferite de pe anul trecut. Cu alte cuvinte, cine pariază pe scădere (sau nu) în cazul Apple se poate îmbogăți mult mai repede decât în cazul Tesla.