Schimbarea prin care Google te păcălește să dai click pe reclame
Google vine cu o schimbare de design pe motorul de căutare care te va păcăli să apeși mai des pe reclame, în loc de rezultate relevante.
Compania a schimbat felul în care îți afișează rezultatele atunci când dai un search pe motorul de căutare. Astfel, atât rezultatele organice, cât și reclamele de pe platformă vor fi afișate cu același design, ceea ce va face și mai dificil pentru tine să-ți dai seama în care categorie se încadrează fiecare rezultat.
Din 13 ianuarie, Google a schimbat desginul rezultatelor de pe motorul de căutare. Astfel, fiecare rezultat organic este precedat de logo-ul brandului. Singura diferență e că, în fața fiecărei reclame va fi afișat textul „Anunț”, care poate fi foarte ușor confundat cu un logo al vreunei companii. Confuzia este și mai ușor de făcut pentru rezultatele în limba engleză, pentru că aceste rezultate au în față cuvântul „Ad”, un cuvânt mult mai scurt, și mai ușor de pus în categoria logo-urilor brandurilor.
Schimbarea exista deja pe versiunea de pe mobil, iar acum a ajuns și pe web.
Google te poate păcăli mai ușor să dai click pe reclame
Consultantul SEO Bill Hartzer explică felul în care funcționează asta pentru utilizatori. Acesta susține că ne vom obișnui foarte mult cu acele logo-uri astfel încât vom ajunge să le ignorăm. Astfel, nu vom mai verifica dacă icon-ul din fața rezultatului este un logo sau nu, ceea ce ne va face mai predispuși să dăm click pe reclame, fie că vrem sau nu.
Acest lucru este similar fenomenului cunoscut sub numele de banner blindness, care se referă la faptul că vizitatorii site-urilor web tind să ignore elementele din pagină prezentate sub formă de bannere, pentru că au impresia că sunt reclame.
Principala sursă de venit a Google sunt chiar reclamele. În 2018, de exemplu, compania a câștigat peste 116 miliarde de dolari numai din reclame, ceea ce înseamnă 85% din totalul de vânzări. Astfel, dacă tu apeși mai des pe reclame, acest lucru va aduce și mai mulți bani companiei.