Rivalul Uber care are o soluție excelentă prin care șoferii să facă mai mulți bani
Uber e o compania care s-a impus extrem de bine pe piața serviciilor de ridesharing. Deocamdată, însă, sursele sale de venit sunt limitate.
Uber a pornit ca o companie de ridesharing. Adică are un model de business extrem de simplu: colaborează cu mai mulți șoferi, care vin cu mașinile proprii, cărora le pune la dispoziție o aplicație prin care-i conectează cu clienții care vor să ajungă dintr-un loc în altul.
Pe parcurs, însă, Uber și-a extins afacerile pe mai multe paliere, iar printre cele mai cunoscut servicii se numără și Uber Eats. Adică serviciul de livrare de mâncare la domiciliu. Numai că mai avea și alte direcții care să-i aducă venituri.
Nu s-a gândit, însă, la toate. Dar a făcut-o Lyft, o companie de ridesharing, care rivalizează cu Uber. Și care a identificat o nouă sursă de venit.
Soluția găsită de rivalul Uber pentru a face bani în plus
Lyft a cumpărat recent un startup care le permite șoferilor să-și colanteze mașinile sau să afișeze reclame pe caseta de pe autorism – după modelul taxiurilor clasice. Compania a achiziționat Halo Cars, o compania care oferă exact acest tip de servicii. Nu se știe câți bani a dat Lyft pentru a cumpăra Halo Cars, dar având în vedere că acest startup era prezent doar în două orașe, suma trebuie să fie una mică.
Ideea companiei e simplă: șoferii care lucrează pentru companii de ridesharing și au rating-uri ridicate primesc bani pentru a accepta reclame pe mașinile lor. Presa americană susține că pot primi până la 400 de dolari în fiecare lună pentru acest lucru. E un business bun, având în vedere că se deplasează prin multe zone ale orașului.
Reclamele respective sunt văzute, astfel, de foarte multe persoane pe parcursul zilei.
Halo Cars insistă că publicitarii știu pe ce dau banii și au feedback în timp real, din moment ce au idee despre numărul de oameni care ajung să vadă respectivele reclame. Mai mult, strategia este una inteligentă. Pentru anumite zone, sunt afișate anumite reclame.
Spre exemplu, promovarea unui film de familie nu se face în apropierea unui magazin pentru adulți. Reclamele se sting sau se aprind automat în funcție de zona tranzitată.
Lyft a mai reușit și altceva odată cu achiziția acestui startup. Își poate fideliza mai bine clienții și-i poate păstra pentru mai multe vreme în fața rivalilor. Asta pentru că, pe lângă comisioanele din cursele efectuate, mai primesc câteva sute de dolari lunar pentru a afișa diverse reclame.