Reclama la Burger King de la care ți s-ar putea face rău: de ce trebuie să vezi mucegai

de: Alexandru Puiu
20 02. 2020

Eforturile de marketing ale marilor lanțuri de fast food au devenit din ce în ce mai agresive. Așa am ajuns să vedem reclame la Burger King cu bugergi mucegăiți.

Imaginea giganților ca Burger King, McDonald`s sau Taco Bell nu este una foarte bună. Din ce în ce mai mulți oameni sunt convinși că o dietă bazată pe astfel de alimente este cât se poate de distructivă pentru sănătate și nu trebuie să te chinui foarte mult pentru a vedea consecințele distructive.

În acest set de circumstanțe, titanii industriei fast food fac eforturi semnificative pentru a schimba percepția publicului despre mâncarea pe care o comercializează. Vor să convină oamenii că un burger sau o porție de cartofi prăjiți este semnificativ mai sănătoasă decât ai crede în mod obișnuit.

În cadrul efortului de marketing pentru reinventare, după ce au început să ofere un burger fără carne, cei de la Burger King oferă un burger fără conservanți. Pentru a ilustra însă lipsa conservanților din clasicul Whopper, echipa de marketing a gigantului american a decis să facă abuz de mucegai.

În noua reclamă a lanțului de fast food, Whopper-ul fără conservanți este prezentat pe parcursul a 34 de zile, în timp ce se descompune. Acesta devine plin de mucegai albastru, ilustrând ostentativ modul în care compania încearcă să scoată în evidență ingredientele naturale cu care este făcut produsul. Ca o referință drăguță, descompunerea burgerului iconic al brandului se realizează pe acordurile Dinei Washington’s și hitului ei din 1959, ”Diferența pe care o face o zi”.

În final, mesajul pe care și-l dorește promovat brandului este cît se poate de evident. Acel produs nu are conservanți, coloranți chimici sau alte artificii pentru a-l face mai atrăgător pe termen lung.

Partea ciudată este că acest efort de marketing nu are neapărat o miză reală. Oamenii care cumpără Burger King o făceau oricum. Ei nu au nevoie de iluzia faptului că ar consuma ceva sănătos. Ca un argument pentru această realitate, o analiză YouGov a arătat că puțin peste 50% dintre mileniali și doar 57% dintre părinții acestora cumpără mai multă mâncare sănătoasă decât acum 5 ani.