Așa ar arăta porturile spațiale dacă zborurile în spațiu ar deveni realitate
Zborurile spațiale comerciale încă se conturează și sunt o afacere în plină expansiune, în ciuda pandemiei Covid-19. La nivel global, se așteaptă ca industria spațială să ajungă la valori duble până în 2030, adică până la aproximativ 1 trilion de dolari, conform Băncii Americii.
Companii precum Virgin Galactic, Blue Origin și SpaceX valorifică această piață, iar aceasta din urmă colaborează cu Space Adventures pentru a trimite un număr mic de turiști în spațiu, încă din 2021.
Când zborurile spațiale comerciale vor fi în sfârșit o realitate, pasagerii ar putea pleca de la porturile spațiale care seamănă puțin cu acest model – un nou tip de nod de transport, combinând călătoriile spațiale cu mașinile cu conducere automată, cercetarea, divertismentul și arhitectura futuristă.
Cum ar putea arăta porturile pentru călătoriile în spațiu?
Spaceport City nu este încă o realitate – încă. Însă este o propunere de arhitectură a Space Port Japan Association (SPJ), firma de comunicații Dentsu, designerii Canaria și arhitecții Noiz.
Conform propunerilor, situl din Tokyo va opera servicii de navetă spațială comercială de două ore, ducând pasagerii la aproximativ 130 de kilometri în spațiu înainte de a se întoarce pe Pământ. Navetele se lansează dintr-o poziție orizontală ca avioanele tradiționale, mai degrabă decât rachetele care se lansează vertical.
Călătorii ar trebui să vină pe sit în avans pentru verificări fizice și antrenament care ar dura până la trei zile. Personalul îi va ridica în ziua plecării într-o limuzină dedicată și îi va lua la bordul aeronavei. Prietenii și familia pot urmări apoi imagini live în salonul spațial.
Mai mult decât un port spațial
Spaceport City va funcționa ca bază pentru cercetare și afaceri legate de spațiu, spun designerii, și va include o academie de educație pentru a afla despre spațiu.
Situl va găzdui evenimente, inclusiv prezentări de modă spațiale și conferințe internaționale, dar va include și un hotel, un cinematograf 4D, o piscină, un muzeu de artă, o sală de sport, un acvariu și o discotecă.
Un acoperiș mare acoperit cu panouri solare cinetice “planează” peste clădiri și pe două niveluri de piețe mari. Pe acest acoperiș pot fi construite terase, grădini în aer liber și chiar terenuri agricole, spun designerii.
Complexul este împărțit în diferite zone, pe baza cerințelor de securitate pentru a echilibra nevoile de siguranță ale diferitelor funcții ale site-ului, unele conectate prin poduri.
Situl este dominat de două turnuri mari – unul pentru plecări și unul pentru sosiri. Acestea vor face portul vizibil din spațiu, spun designerii.
Întreaga clădire va fi “un mic ecosistem”, spune echipa, completat cu propriul sistem inteligent de transport, care include mașini cu conducere automată, trenuri autonome și scutere electrice. Situl va fi, de asemenea, conectat la rețele de transport terestre.
Când ne ne trezim din vis la realitate?
SPJ dorește să facă un port spațial în țară realitate “cât mai curând posibil” pentru a extinde industria spațială a Japoniei. Speră că un port spațial din Japonia va funcționa în următorii 10 ani, a adăugat SPJ, devenind astfel primul port spațial din Asia.
Pentru a realiza acest lucru, asociația lucrează cu mai multe companii, inclusiv Mitsubishi, Airbus Japan și companiile aeriene japoneze.
“Călătoriile spațiale care cândva nu erau disponibile pentru oameni vor fi deschise tuturor”, a spus SPJ într-un comunicat.
Deși Tokyo este locația de alegere a SPJ, o altă regiune a Japoniei este acum în fruntea cursei spațiale a țării.
În aprilie, insula Kyushu, din sudul Japoniei, a fost aleasă de compania spațială Virgin Orbit ca unul dintre cele cinci aeroporturi pentru a lansa micii săi sateliți comerciali pe orbită.
Virgin Orbit lucrează cu ANA Holdings, proprietarul celei mai mari companii aeriene din Japonia, și Spaceport Japan la proiectul de pe aeroportul Oita și a declarat că ar putea lansa o misiune spațială din Japonia “încă din 2022”.
“Suntem dornici să găzduim primul port orizontal de decolare și aterizare din Japonia”, a spus Katsusada Hirose, guvernatorul prefecturii Oita. “Sperăm să promovăm un grup de industrie spațială în prefectura noastră, începând cu colaborarea noastră cu Virgin Orbit”.