Pariul eMAG pe o piață de 500 de milioane de euro: în ce domeniu vrea să se extindă

de: Ciprian Ioana
14 04. 2020

eMAG are planuri mari pentru perioada viitoare și arată că are puterea să sfideze criza. Retailerul online vrea să intre pe o piață nouă, una evaluată la 500 de milioane de euro.

eMAG o duce bine în această perioadă, din moment ce piața de e-commerce se descurcă pe vremea pandemiei de coronavirus. Retailerul online vrea acum să se dezvolte și vrea să intre pe o piață nouă evaluată la 500 de milioane de euro. Primii pași s-au făcut deja.

eMAG a venitt deja pe site-ul său cu primele produse din categoria băuturi comercializate exclusiv de către companie, iar în perioada imediată, până la Paști, vor fi active peste 1.000 de sortimente de băuturi. Retailerul atacă, așadar, piața băuturilor alcoolice, potrivit Profit.ro.

eMAG intră pe piața băuturilor alcoolice, o piață evaluată la 500 de milioane de euro

Șeful eMAG, Iulian Stanciu, estimează pentru 2020 vânzări de peste 10 milioane de euro din vânzările de băuturi alcoolice. De asemenea, în 3-5 ani se dorește atingerea unei cote de piață în categoriile de vin și bauturi spirtoase de peste 10%. Deocamdată, pe site găsești doar băuturi comercializate prin marketplace, adică de alți distribuitori și producători.

Dar eMAG pregătește propria gamă.

„Am demarat proiectul introducerii categoriei de băuturi pe platforma eMAG la începutul acestui an, iar la finalul lunii martie aveam primele produse disponibile pe site. Categoria este în plină dezvoltare, iar de Paști vom avea active peste 1.000 de produse. Avem în plan să încheiem anul cu un sortiment de peste 3.000 de produse, pentru ca la sfârșitul anului 2021 să ajungem la circa 7.000, ceea ce se traduce în cel mai bogat și relevant sortiment de băuturi oferit de un retailer pe piața din România”, spune Iulian Stanciu.

Anul trecut, eMAG a avut vânzări de peste cinci miliarde de lei, iar planurile de viitor sunt ambițioase. Vrea să ajungă printre cei mai importanți jucători din piață.

„Prin intrarea pe această piață nouă, urmărim să oferim clienților o gamă completă de produse în categoriile de vinuri și băuturi spirtoase, mai multe branduri de bere și cele mai reprezentative produse din categoria de sucuri. Estimăm vânzări anul acesta de peste 10 milioane de euro pentru această categorie, iar în 3-5 ani să ajungem la o cotă de piață în categoriile de vin și băuturi spirtoase de peste 10%”, a spus șeful eMAG.

De precizat, însă, că eMAG intră doar pe piața băuturilor alcoolice. Țigările nu vor fi, așadar, comercializate.

La nivel național, în 2019 vânzările de vinuri și băuturi spirtoase au depășit nivelul de 500 milioane euro.