Facebook pregătește cea mai mare schimbare pentru rețeaua socială
Facebook controlează câteva produse digitale foarte importante și sunt actualizate constant. Cel puțin pe telefon. Acum, compania vrea să schimbe designul și pentru rețeaua socială pe web.
În aprilie 2019, Facebook a anunțat că rețeaua socială, pe web, va primi un design nou. În aproape un an, compania doar a testat această idee. Acum, ar fi gata s-o facă disponibilă tuturor și termenul limită până la care ai primi așa ceva ar fi aprilie 2020.
Ce face Facebook acum cu această schimbare e să introducă un design ceva mai curat și, mai ales, mult mai apropiat de cel de pe telefon. Dat fiind că pe telefoane sunt mai mulți utilizatori decât pe web, compania vrea să facă trecerea mai ușoară între cele două. „Noul Facebook” e la fel ca cel vechi, ca și cum ai avea aplicația pe-un ecran mai mare, cu mult spațiu pentru stories, cu o reorganizare a comenzilor rapide și cu pictograme ceva mai moderne.
Altfel, totul va fi schimbat, de la grupuri la Marketplace. Mai sunt însă și câteva funcționalități, dincolo de modernizarea designului. Una dintre ele e că poți reveni la News Feed din alte meniuri fără să facă refresh paginii, ca acum.
Schimbarea la care Facebook lucrează de aproape șapte ani
Între 2013 și 2014, Facebook a încercat să facă o schimbare aproape la fel de mare. Doar că pe atunci încă nu avea un avantaj: prezență puternică pe telefoane. Și la acel moment și-a dat seama că cele mai multe computere nu sunt pregătite pentru ce concept de interfață a prezentat.
Julie Zhuo, responsabilă de design la Facebook, a scris la acel moment despre noul design al News Feed. A explicat cum, din cauza utilizatorilor care au computere cu ecrane foarte proaste, Facebook nu şi-a permis să strice coloana vertebrală a reţelei.
Ea a explicat aceste lucruri după ce Dustin Curtis, un antreprenor cu surse în interiorul Facebook, a publicat un articol pe blogul său în care a spus că reţeaua socială face orice, numai să fie pe placul utilizatorilor.
Până în aprilie, ar trebui să ai noul Facebook și, eventual, să ți se pară fie stupid, fie ceva de care aveai nevoie.