Facebook a anunțat schimbarea prin care să mai curețe rețeaua socială

de: Ozana Mazilu
22 07. 2020

Facebook a eliminat unul dintre cele mai mari grupuri „anti-mască” care prezenta informaţii eronate privind pandemia. E un prim demers de așa anvergură.

Platforma a închis grupul pentru încălcarea politicilor sale împotriva răspândirii dezinformării cu privire la COVID-19. Grupul „Unmasking America!” avea peste 9.000 de membri, iar conţinutul postat prezenta informaţii eronate legate de coronavirus.

Secțiunea „Despre” a grupului „Unmasking America!” avea și mențiunea „aici pentru a răspândi ADEVĂRUL despre măști!”. Aici se făceau mai multe afirmații despre măștile care obstrucționează fluxul de oxigen și au un impact psihologic negativ.

„Este o ancoră psihologică pentru reprimare, înrobire și ascultare cognitivă. Când porți o mască, te faci complice în a-i declara pe toți oamenii drept periculoși, infecțioși și amenințători”, se arată într-o postare.

Ce politici are Facebook privind dezinformarea

Alte postări pe acest grup includeau fotografii ale membrilor care poartă măşti încrustate cu sloganul „Make America Great Again” sau alte referinţe la preşedintele Trump, de obicei ca un mod de a protesta faţă de cerinţele de a purta mască. Altele conţineau întrebări despre cum să obţii o „scutire” de la mască.

„Avem politici clare împotriva promovării dezinformării nocive cu privire la COVID-19 și am eliminat acest grup, în timp ce le analizăm pe celelalte”, a declarat purtătorul de cuvânt al Facebook, Dami Oyefeso.

Conform regulilor Facebook, dacă un grup împărtășește în mod repetat știri false, platforma va afișa conținutul grupului mai scăzut în News Feeds și va înceta să sugereze persoanelor să se alăture grupului, pentru a reduce creșterea acestuia.

Facebook a luat mai multe măsuri pentru a încerca să stopeze inundația de dezinformare a coronavirusului pe platformele sale. Un raport din aprilie a grupului pentru drepturile omului Avaaz a descoperit că 100 de dezinformări cu privire la virus, de pe Facebook, au fost partajate de mai mult de 1,7 milioane de ori și vizionate de 117 milioane de ori.

Facebook a anunțat pe 16 aprilie că adaugă o etichetă de avertizare atunci când unei persoane îi place, comentează sau reacționează la o postare cu informații false despre coronavirus. De asemenea, în aprilie, compania a spus că elimină „pseudoștiința” din lista categoriilor pe care agenții de publicitate le-ar putea folosi pentru a viza potențiali clienți „pentru a preveni abuzurile potențiale în reclame”.

Nu este singurul grup de genul acesta, așa că fiți atenți la ce postați și unde. Este foarte probabil să vi se suspende contul, dacă Facebook sesisează.