Proprietarul eMAG vrea o parte din gigantul eBay: tranzacția ar putea ajunge la 10 miliarde de dolari

de: Ciprian Ioana
28 05. 2020

Compania care este acționar majoritar la eMAG și OLX vrea să se extindă puternic în următoarea perioadă. Și se uită către nume mari de pe piață precum eBay.

eMAG e o compania care s-a descurcat extrem de bine pe perioada pandemiei, la fel ca toți marii jucători din această zonă. Acolo nu se simte criza din moment ce oamenii comandă tot mai mult online, iar viitorul pare al e-commerce-ului.

Așadar, nici vorbă de criză, ba din contră. Grupul Naspers, care e acționar majoritar la eMAG și OLX, vrea să se extindă și să cumpere și alte business-uri din această zonă. A pus ochii pe divizia de anunțuri a eBay, pe care vrea să o cumpere. E o tranzacție uriașă care, dacă se va concretiza, va duce la o înțelegere estimată la câteva miliarde de dolari.

Iar Naspers mai deține deja în România și alte nume mari.

Acționarul majoritar al eMAG și OLX vrea să cumpere anunțurile de la eBay

Grupul care controlează eMAG și OLX mai deține la noi în țară Fashion Days, Autovit și PayU. Practic, are atât site-urile care vând masiv online, dar și soluția care facilitează majoritatea prețurilor. Surse din domeniu susțin că ar vrea acum și divizia de anunțuri a eBay. Compania este așteptată să anunțe în această săptămână lista scurtă cu companiile selectate pentru continuarea negocierilor, au spus sursele menționate.

Dacă tranzacția se încheie, atunci eBay ar putea încasa între 8 și 10 miliarde de dolari pentru divizia de anunțuri, eBay Classifieds Group, care a fost scoasă la vânzare la începutul acestui an, notează Profit.ro. Naspers este cel mai mare grup de e-comerț și media din Africa de Sud și unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie la nivel global.

Grupul controlează, prin intermediul companiei Prosus, 80,1% din acțiunile eMAG, cel mai mare retailer online din România, restul acțiunilor revenind omului de afaceri Iulian Stanciu. eMAG recunoștea recent că nu e deloc afectată de criză, ba din contră. Iulian Stanciu spunea că vrea să mai angajeze încă o mie de oameni și că planul de investiții nu va fi abandonat.

„Avem în plan să angajăm imediat în depozite, curierat tradiţional şi curierat rapid. Angajarea nu este pe o perioadă determinată, ci permanentă. Noi avem planuri de investiţii în continuare şi avem nevoie de oameni.”
Iulian Stanciu

El susține că cererea pentru retailerii e-commerce a crescut puternic în criză și, deocamdată, strategia e regândită doar în direcția bună, nu cea de criză. Mai ales că sunt domenii care nu numai că-și vor reveni, dar vor și crește rapid după această criză, insistă Iulian Stanciu.