Dezastru pentru Dacia: modelul care eșuează lamentabil la calitate. S-a aflat chiar acum
Aveai o părere bună despre Dacia? Posibil, dar trebuie să știi că la anumite capitole se vede foarte clar prețul.
Când vine vorba de Dacia, cel mai mult te bucură prețul la versiunile de bază. Dacă adaugi dotări, ajungi la un preț la fel de mare ca la competitori. Dar calitatea nu e acolo, după cum a descoperit un german care și-a cumpărat un Duster de top.
Experiența lui e acum consolidată de raportul TUV. Acesta plasează modelele Dacia pe ultimele locuri în topul fiabilității. Dintre toate se remarcă negativ Dacia Duster. S-a clasat pe ultiumul loc cu o rată a defectelor de 11,1%.
E însă și-o veste bună odată cu raportul. Potrivit TUV, rata de defecte majore a scăzut cu 1,6% față de anul trecut. Astfel, TUV a constatat o îmbunătățire a fiabilității și calității mașinilor examinate. Dar Duster rămâne în coada clasamentului cu cel mai prost rezultat înregistrat vreodată în acest raport.
Care e cea mai bună mașină, dacă nu alegi Dacia?
Victoria în clasamentul general la toate clasele a revenit lui Mercedes GLC cu o rată de defecte de numai 1,7% la categoria de vechime 2-3 ani, conform Autoexpert. Pe locul al doilea s-au clasat la egalitate trei modele cu o rată a defectelor de numai 2,2%: Opel Insignia, Mercedes B-Class și Porsche 911.
E important de reținut și că, atunci când sunt organizate pe clase, Hyundai dă lovitura. Modelul i30 are o rată a defectelor de numai 2,5%. Opel a obținut victoria la clasa mini cu Opel Adam (rată de defecte 3,7%) și la clasa medie cu Opel Insignia (2,2%).
De la Dacia mai sunt câteva modele menționate. Lodgy, la clasa van, a ocupat ultimul loc cu o rată a defectelor de 10,9% în timp ce la clasa compactă, Logan încheie plutonul cu o rată de defecte de 10,4%.
Raportul acesta a evaluat 8,8 milioane mașini în perioada iulie 2019 – 2020. E important de reținut și că doar fiecare a cincea mașină inspectată (19,9%) a avut probleme semnificative. Reprezintă un progres față de anii precedenți. Și aproape una din trei mașini (29,6%) a avut probleme minore. Astfel, 70,4% dintre mașini nu au avut probleme.