Dacia a „mers” cu frâna de mână trasă în ianuarie: ce s-a întâmplat
Ianuarie a fost o lună foarte proastă pentru producătorii auto. Dar în cazul celor mici, ca Dacia, efectele se resimt mult mai puternic.
2020 a debutat cu un declin al vânzărilor pentru marii producători pe piața auto din Europa. Este prima perioadă de scădere abruptă din ultimele cinci luni. Și nu ține de interesul consumatorilor, e, mai degrabă, „vina” reglementărilor din domeniu.
Începutul de an a venit cu reguli mai dure privind emisiile și mulți constructori, printre care și Dacia, au fost prinși pe picior greșit. Nu s-au adaptat din timp și acum trebuie să tragă tare pentru restul anului.
Cum s-a descurcat Dacia
Cum toți dealerii auto de pe continent știau că urmează intrarea în vigoare a noilor reguli, au tras tare în luna decembrie. Atunci și-au înscris pe stoc majoritatea modelelor, ca să fie siguri că nu se supun noilor reguli, potrivit profit.ro.
Dar impactul major negativ s-a simțit la Dacia. Înmatriculările noi au scăzut de patru ori mai rapid decât restul pieței. Dacia a înregistrat un declin al vânzărilor de 31,4% pe piața din Europa față de ianuarie 2019. S-au înmatriculat doar 30.475 de unități. Scăderi au fost pe principale piețe din Europa – Germania, Franța și Marea Britanie, cele care, de obicei, dau tonul.
După o lună ianuarie extrem de proastă, cota de piață a constructorului autohton a scăzut la 2,7%, de la 3,6%. De fapt, mărcii i se trage de la scoaterea motorului 1.3 Tce din producție. O ofertă redusă la motorizări a dus și la o scădere a cererii, cum era normal.
Per total, înmatriculările pe piața din Europa s-au redus în ianuarie cu 7,4%, la 1.135.116 unități, după 4 luni de creștere și un sfârșit de an în forță (datele includ atât UE, cât și EFTA și Marea Britanie n.red), potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).