UiPath ajută spitalele din România: ce tehnologii pune la dispoziție gratuit

de: Teodora Tudosie
26 03. 2020
Luis Melendez / Unsplash

Inteligența artificială și alte tehnologii vor ajuta pe mai toată lumea pe timp de pandemie, de la medici, la categorii vulnerabile. UiPath și-a anunțat suportul pentru România.

Este vorba despre tehnologii puse la dispoziție de UiPath, care vor sprijini organizațiile din sectorul public românesc, în demersurile de combatere a răspândirii COVID-19 și de gestionare a efectelor crizei.

Mai concret, compania pune la dispoziția spitalelor licențe gratuite și suport tehnic end-to-end pentru a putea folosi platforma de RPA (Robotic Process Automation) UiPath în activitățile lor de zi cu zi, dar și acces la automatizări deja create. De asemenea, oferta este extinsă și către acele instituții și organizații din sectorul public care gestionează efectele crizei provocate de răspândirea pandemiei de coronavirus.

Potrivit UiPath, activitățile repetitive, cronofage, fără o valoare adăugată majoră pot fi delegate către roboți software, care, prin inteligențea artificială (AI) și machine learning (ML), pot executa sarcini complexe fără întrerupere și fără erori. Capabili să prelucreze volume foarte mari de informații cu rapiditate și acuratețe, roboții software ar putea deveni asistenții digitali ai personalului medical și funcționarilor.

Măsurile anunțate de către UiPath sunt valabile până pe 30 septembrie, cu posibilitatea de a prelungi termenul pe toată durata pandemiei.

Cum va ajuta inteligența artificială România, pe perioada pandemiei

UiPath a identificat deja, la nivel internațional, puncte fierbinți ale sectorului public unde automatizarea este o soluție rapidă și eficientă.

În România, poate asista, printre altele, la:

  • Recepționarea pacienților în unitățile de urgență – prin automatizarea formalităților de înregistrare a pacienților, personalul medical auxiliar va putea reduce timpii de așteptare. Acolo unde este posibil, roboții software pot accesa într o multitudine de platforme și aplicații istoricul pacienților oferind informații vitale medicilor în timp minim.
  • Facilitarea acordarii de sprijin către categoriile vulnerabile – procesarea nivelului record de cereri electronice pentru acordarea de suport social poate fi automatizată și soluționările vor putea fi eliberate cu rapiditate și fără erori.

„Suntem alături de instituțiile publice și organizațiile implicate în gestionarea crizei, oferind sprijin și resurse pentru a asigura continuitate operațiunilor critice, precum cele care implică colectarea și procesarea volumelor mari de date, transmiterea informărilor de interes public, eficientizarea procedurilor de screening și testare sau efectuarea neîntârziată a programărilor pacienților”, spune Răzvan Atim, General Manager Eastern Europe la UiPath. „Credem că nu există un moment mai bun decât acesta să folosim tehnologia disponibilă șă lucreze în favoarea noastră, caștigând timp și viteză în lupta cu aceasta criză globală fără precedent”, mai menționează acesta.