Cum a ajuns Bucureștiul să se bată cu Londra, Berlin și Amsterdam la un capitol la care nu te-ai fi așteptat

de: Ciprian Ioana
02 07. 2020

În mai toate clasamentele cu știri pozitive, Bucureștiul sau România se află spre coada topului, pe ultimele locuri. Dar această nouă analiză realizată de Financial Times surprinde plăcut.

Bucureștiul e capitala unei țări din estul Europei, regiune care se bate să țină pasul cu Vestul atunci când vine de dezvoltare, digitalizare și investiții în soluții de ultimă generație. E clar că lucrurile merg mai greu în această zonă a Europei, dar nu înseamnă că nu se fac progrese, chiar dacă ele sunt mici.

O analiză Financial Times arată că Bucureștiul se încadrează în rândul orașelor considerate orașe ale viitorului. Și se bate la acest capitol cu orașe mari și dezvoltate precum Londra, Berlin, Amsterdam și Munchen.

Bucureștiul, pe drumul de a deveni oraș al viitorului

Potrivit analizei FT, Bucureștiul e pe locul 7 în ediția inaugurală a topului orașelor viitorului cu mare potențial privind dezvoltarea start-up-urilor, a industriei IT și a investițiilor în inovație. Și vecinii din clasament sunt unii cu care capitala României se poate mândri. Primele locuri sunt ocupate de Londra, Paris, Dublin, Amsterdam, Berlin și Munchen.

Urmează București pe locul 7, iar următorul oraș european e Varșovia, capitala Poloniei, care vine pe locul 14.

Divizia de consultanță a Financial Times, cea care a făcut această analiză, a colectat date din 76 de orașe europene pe cinci coordonate: potențial economic, inovare și atractivitate, investiții străine, eficiența costurilor și mediul de dezvoltare pentru strart-up-uri.

Studiul a realizat și un clasament separat privind eficiența costurilor investițiilor în IT, care clasează municipiul Iași pe locul secund în Europa, iar Clujul – pe locul 3. Primul loc e adjudecat de Skopje, iar Bucureștiul se clasează pe locul șase.

Capitala României poate recuperat, așadar, în umătorii ani și poate deveni un hub pentru investiții în soluții inteligene. Deocamdată, nu e un smart city, iar acest lucru era recunoscut chiar de premierul Ludovic Orban, chiar dacă declarația sa poate fi încadrată la motive politice, din moment ce Bucureștiul e condus de Gabriela Firea, figură marcantă a adversarilor politici de la PSD.

„Avem un sistem de management al traficului în care s-au investit vreo 27 sau 28 de milioane de euro iniţial, după care s-au mai băgat bani şi care nu funcţionează, în Bucureşti, de exemplu. Nu vreau să vă spun că, dacă ne uităm la multe municipii, vom vedea că dacă le explici de baza de date urbană, trebuie să le mai pui nişte întrebări ajutătoare ca să înţeleagă ce e aia baza de date urbană”, afirma Ludovic Orban.