Criză la Dacia | Uzina de la Mioveni se închide temporar, iar angajații sunt trimiși acasă

de: Ciprian Ioana
18 03. 2020

Uzina Dacia din Mioveni se închide temporar din cauza pandemiei de coronavirus. Decizia a fost luată după discuțiile cu sindicatele.

Sunt probleme mari în industria auto din cauza pandemiei de coronavirus, iar uzina Dacia de la Mioveni resimte din plin acest lucru. Fabriva se va închide până pe 5 aprilie și cei 14.000 de angajați vor fi trimiși acasă.

Ei intră, astfel, în șomaj tehnic și vor primi doar 85% din salariu în această perioada.

Uzina Dacia se închide din cauza pandemiei de coronavirus

Uzina Dacia se închide până pe data de 5 aprilie, a anunțat liderul sindicatului, Ion Iordache. Astfel, 14.000 de angajați intră în șomaj tehnic și, în această perioadă, vor primi doar 85% din salariu.

„La Dacia lucrează 14.000 de salariați. Peste 13.500 vor fi trimiși în șomaj tehnic. Vor fi plătiți conform contractului de muncă, cu 85 la sută din salariu. Această pauză ne va afecta cumplit, dar mai importantă este sănătatea lor. În această perioadă se vor lua măsuri pentru a preveni răspândirea acestui virus. S-au avut discuții în cursul zilei de ieri, pentru ca statul să ajute intreprinderile”, a spus Ion Iordache.

Liderul sindical arată că uzina se va închide joi, 19 martie, la ora 7:00 dimineață.

„Închiderea temporară e pentru a-i proteja pe angajați, uzina avea suficiente comenzi, nu aceasta a fost problema. Vom avea discuții zilnic cu administrația uzinei pentru a vedea cum îi putem proteja pe angajați după 6 aprilie, când începe lucrul”, a declarat Ion Iordache.

Decizia Dacia vine după ce, cu o zi în urmă, și cei de la Ford au luat aceeași decizie.  Pe perioada șomajului tehnic, angajații uzinei din Craiova vor primi doar 78% din valoarea salariului întreg. Toți cei 6.000 de angajați ai uzinei din Craiova au fost înștiințați că, începând de joi, 19 martie, vor intra în șomaj tehnic.

Măsura e luată până pe 5 aprilie, când reprezentanții constructorului auto speră că situația va evolua în bine. Dacă, până atunci, situația nu se va îmbunătăți, atunci această decizie poate fi prelungită.

Astfel de decizii drastice au fost luate la nivelul întregii Europe și nu numai: au oprit temporar producția constructori precum Volkswagen, Mercedes-Benz, Nissan, Renault, Ford, Fiat și Toyota.