Câți bani va pierde Facebook în urma boicotului marilor firme

de: Teodora Tudosie
02 07. 2020

În fiecare zi, noi companii se alătură listei celor care au decis să „pedepsească” Facebook din cauza proastei moderări a dezinformărilor și conținutului care îndeamnă la ură și violență de pe platformă.

Deși o serie lungă de companii foarte mari au spus că nu vor mai afișa reclame pe platformă, rețeaua socială pare că nu va fi foarte afectată de acest lucru, din punct de vedere financiar.

Peste 500 de companii care afișau, în mod obișnuit, reclame pe platformă au decis că vor renunța temporar sau complet la reclamele de pe rețeaua socială din cauza faptului că aceasta n-ar face suficient pentru a înlătura conținutul nepotrivit care apare. Acestea s-au „unit” sub mișcarea cunoscută sub numele de #StopHateforProfit și se referă, în primul rând, la conținutul care incită la ură, în special pe motive rasiale. Mișcarea vine în contextul protestelor împotriva rasismului sistemic care au pornit în lume după ce polițistul din Minneapolis l-a ucis pe George Floyd prin asfixiere, cu genunchiul pe gât.

Câți bani va pierde Facebook în urma boicotului marilor firme

Inițial, acțiunile companiei au scăzut cu aproximativ 8%, pe măsură ce lista de companii a crescut tot mai mult. Totuși, deși lista cuprinde foarte multe companii, iar multe dintre ele sunt giganți, pare că Facebook nu va pierde totuși chiar atât de mulți bani din această cauză. Potrivit lui Rohit Kulkarni, analist pentru MKM Partners, compania ar urma să piardă doar aproximativ 5% din venituri în această situație.

De asemenea, într-un scenariu în care compania pierde afacerile cu primii 100 de agenți de publicitate care afișau reclame pe platforma lui Mark Zuckerberg, aceasta ar însemna o pierdere din venituri de aproximativ un miliard de dolari pe lună, estimează Brian Nowak, analist în cadrul Morgan Stanley.

Mai departe, dacă boicotul publicitar durează doar o lună, potrivit analiștilor Citi, impactul asupra acțiunilor Facebook ar urma să fie de doar un dolar per acțiune. Totuși, dacă Facebook nu este în măsură să convingă companiile care boicotează să reia activitatea, impactul asupra acțiunilor sale ar fi de 17 dolari. per acțiune, estimează analiștii.