Banca Transilvania tocmai a făcut un anunț exploziv: se schimbă radical sectorul bancar

de: Andrei Simion
15 09. 2020

Băncile încep încet, încet să facă parteneriate cu fintech-uri pentru a-și optimiza tehnologiile de banking pe piață, iar Banca Transilvania se numără printre cele mai active bănci în ceea ce privește acest tip de demers.

În România, prima hartă a FinTech-urilor a fost realizată de echipa Future Banking și conține peste 40 de afaceri din industrie, cu sedii și fondatori români.

În cadrul unei opinii cuprinsă în rapoartele acestei hărți, Mariana Chindriș, Director Executiv și Chief Technology Officer al Băncii Transilvania a detaliat ce înseamnă colaborarea BT cu FinTech-urile românești, transmite wall-street.ro.

“Bankingul arată tot mai diferit faţă de anii trecuţi şi ne bucurăm că trecem prin această etapă la care odată nici nu visam – ca oameni de banking, dar şi în poziția de clienţi. Totul este mai interconectat, băncile au o altă mentalitate. În acest ecosistem, printre principalii actori se numără şi FinTech-urile, care contribuie la accelerarea adoptării noilor tehnologii pe piaţa bancară”, a declarat Mariana Chindriş.

La Banca Transilvania vedem colaborarea cu acestea o oportunitate pentru a face bankingul mai accesibil şi pentru a lansa noi servicii digitale. Am făcut şi achiziţii, dar şi parteneriate.

Colaborările Banca Transilvania sunt extinse și încep să cuprindă din de în ce mai multe domenii

BT a intrat pe piaţa FinTech-urilor acum trei ani, când a devenit acţionar al companiei Timesafe, o poveste românească de succes şi dezvoltatorul aplicaţiei de plăţi Pago, singura din România cu ajutorul căreia facturile pot fi plătite foarte uşor.

Un alt exemplu este Ebriza; BT este principalul investitor într-o rundă de finanţare de 300.000 de euro lansată de aceasta. Compania digitalizează administrarea afacerii şi transformă total ceea ce înseamnă azi casa de marcat, softul de vânzare şi gestiune.

În plus, prin lansarea platformei BT Open Banking (BT API Store), permitem FinTech-urilor şi altor companii de tehnologie să testeze integrarea cu BT, pentru a prezenta servicii ale băncii, cum ar fi afişarea soldurilor online, istoricul tranzacţiilor şi iniţierea tranzacţiilor prin platforme externe către banca noastră.

Un pas mare în acest sens este parteneriatul BT cu FinTech-uri româneşti şi internaţionale. Aşa ar fi Personetics, lider de piaţă în domeniul aplicaţiilor bancare cognitive. Aplicaţia de banking cognitiv este integrată în NEO, noua versiune a BT24, aflată acum în etapa beta.

Prin colaborarea băncii cu Blugento, companie specializată în furnizarea de soluţii de eCommerce, antreprenorii au posibilitatea să deschidă în maxim 3 zile propriul magazin online, pe baza unui abonament lunar.

Parteneriatul BT cu Smart Bill, liderul pieţei soluţiilor online de facturare şi gestiune, este un alt exemplu, care oferă o soluţie potrivită tuturor afacerilor în ceea ce priveşte emiterea, livrarea, încasarea de facturi, avize, proforme, chitanţe, gestiunea stocurilor etc.

Prin intermediul colaborării noastre cu Finqware, un fintech start-up local, clienţii BT vor putea în curând să îşi consulte soldul şi istoricul tranzacţional al conturilor deţinute la alte bănci direct în aplicaţia NEO.

Prin programe de accelerare, parteneriate şi posibilitatea de a testa idei, băncile contribuie esenţial la creşterea FinTech-urilor. Dar, până la urmă, fiecare este o oportunitate pentru celălalt: FinTech-urile au agilitatea şi tehnologia în ADN, iar băncile au baze mari de clienţi, experienţă financiară şi reglementări care ajută la managementul riscurilor.