Avertisment deosebit de grav de la Carrefour: se pot pierde sume importante de bani

de: Andrei Simion
05 08. 2020

E o perioadă dificilă pentru Carrefour. Nu-i singurul magazin care a trecut prin așa ceva, dar tot e un avertisment de care toți românii ar trebui să țină cont.

Tentativele de fraudă în numele unora dintre cele mai mari magazine din România se țin lanț. Deja vorbim de-o listă destul de mare, de la Ikea și Kaufland până la Mega Image și Profi. Din fericire, acestea sunt descoperite la timp, cum e cazul și acum cu Carrefour.

„Dragi clienți, circulă în mediul online un mesaj conform căruia Carrefour oferă drept premiu un Galaxy S20, ca urmare a participării la un sondaj. Dorim să vă asigurăm că mesajele trimise pe Facebook Messenger sau SMS nu ne aparțin și vă rugăm să nu dați curs acestei campanii înșelătoare. În prezent nu desfășurăm niciun concurs cu acest mecanism și vă rugăm să nu dați click pe linkurile din mesajele primite. Numele și sigla Carrefour sunt folosite în mod abuziv, astfel că investigăm deja această situație pentru a opri, cât de curând posibil, campania falsă.”
Carrefour pe Facebook

Ca de fiecare dată când vorbim de așa ceva, trebuie să te duci la sursele oficiale ale companiilor ca să vezi dacă-i ceva veridict. Vorbim de conturile de Facebook și Instagram, dar și site-ul oficial.

CERT-RO avertizează cu privire la tentativa de acum practicată în numele Carrefour

CERT-RO a emis un avertisment în acest caz. „Atenție la tentativele de fraudă care se folosesc de imaginea Carrefour. Nu dați curs concursurilor promovate prin mesaje venite pe social media sau sms și verificați mereu existența unor astfel de campanii promoționale pe canalele oficiale ale companiei!”, a transmis Centrul.

Astfel de țepe s-au înmulțit în 2020, pe fondul crizei medicale, după cum a avertizat CERT-RO.

În astfel de cazuri evită accesarea unor astfel de link-uri și redistribuirea lor. Totodată, în cazul ofertelor promoționale sau a concursurilor organizate online, validează existența unor astfel de inițiative pe canalele oficiale ale companiilor implicate (site, canale oficiale de social media). Ikea recomandă site-ul său. Poți verifica și paginile de Facebook, și site-urile. Kaufland, de exemplu, are o prezență destul de răspândită în online.

În plus, citește cu atenție instrucțiunile oferite și fii atent la exprimare, ortografie sau corectitudinea gramaticală a textului. În cazurile prezentate până acum, mesajul este unul extrem de prost redactat în limba română. Cel mai probabil a fost tradus automat.