Avertisment de la Banca Transilvania pentru toți clienții care au cont sau card: „Ai grijă de banii tăi”
Banca Transilvania a lansat un avertisment deosebit de grav pentru clienți. Dacă nu ții cont de aceste lucrui, riști să rămâi fără bani.
BT a anunțat pentru clienți o listă de recomandări. Sunt importante pentru toți cei care au cont bancar sau card la Banca Transilvania. „Ai grijă de datele tale personale și de banii tăi”, a transmis BT într-un mesaj pe Facebook.
Avertismentul Banca Transilvania vine pe un fond de atacuri cibernetice asupra clienților. Escrocii vânează datele clienților – și nu doar de la această bancă – pentru ca mai apoi să obțină acces la conturile lor.
Ce te învață Banca Transilvania să faci?
Banca Transilvania a explicat pe site că nu trebuie să accesezi link-uri din mail-uri nesolicitate sau trimise de persoane necunoscute, în special cele care par să fie trimise de bancă. BT susține că nu va trimite sau solicita informații sensibile.
Apoi, nu accesa sau descărca fișiere atașate primite în mail-uri, nesolicitate sau primite de la persoane necunoscute, în special cele care în aparență sunt trimise de bancă.
Accesează BT24 Internet Banking doar prin site-ul băncii (homepage) sau prin introducerea adresei în bara de adresă din cadrul browserului, folosind întotdeauna de tastatură și nu link. În plus, verifică în bara de adresă din browser dacă adresa existentă este cea a BT24 Internet Banking pe care o cunoști.
Verifică să ai o conexiune criptată (https) cu site-ul BT24 Internet Banking și că deținătorul certificatului digital aferent acesteia este Banca Transilvania. Și folosește cea mai bună practică de securitate a dispozitivului folosit la accesarea Internet Banking. Asigură-te că are instalate soluții anti-virus și anti-spyware, iar acestea sunt actualizate regulat.
Nu salva elementele de autentificare BT24 Internet Banking și parolele trebuie să aibă complexitate ridicată (să conțină litere mici, mari, numere și caractere speciale) și să fie schimbate periodic. Nu în ultimul rând, nu da curs „ofertelor senzaționale” (pe mail, social media) care solicită datele cardului pentru a cumpăra ceva sau pentru înscriere la tombola cu premii atractive (telefoane, bilete de avion etc.).
Recent, și Poșta Română a fost ținta unor astfel de fraude.