Apple ar vrea să-ți repare telefonul acasă, dar nu te bucura încă

de: Ciprian Ioana
03 02. 2020

Pentru unii posesori de iPhone sau alt produs Apple s-ar putea să fie mai ușor să-l repare. Între altele, n-ar mai trebui să se deplaseze la un service specializat.

Dacă ești din România și ai ceva probleme cu dispozitivele Apple, atunci nu poți merge într-un magazin propriu-zis al americanilor. Există parteneri autorizați care fac reparații, dar sunt puțini. Așadar, dacă vrei să-ți repari telefonul la sursă, cum s-ar zice, nu prea ai unde.

Lista cu furnizorii și service-urile autorizate de Apple o poți găsi AICI. Sau poți alege orice alt service, dar nu ți se garantează și faptul că lucrarea e bine făcută. În Statele Unite, situația e alta. Chiar și așa, Apple ar vrea ca reparațiile la un dispozitiv al companei să fie făcute mai ușor.

Așa că testează un serviciu prin care îți repari iPhone-ul acasă. Deocamdată, doar în Statele Unite.

Apple vrea să-ți repare telefonul acasă

Apple a început să ofere un serviciu prin care reprezentanții unor service-uri autorizate merg la domiciliul clientului la locul lor de muncă pentru a repara dispozitivele. E vorba de un proiect-pilot care e implementat în șase orașe din America: San Francisco, Los Angeles, New York, Chicago, Houston și Dallas.

Serviciul poate fi studiat pe site-ul Apple, acolo unde sunt prevăzute și condițiile de accesare. Acest serviciu vine, totuși, cu niște limitări. Sunt prevăzute acolo doar anumite tipuri de reparații, adică cele minore, care se pot face doar la domiciliul utilizatorilor. Problemele mai grave se rezolvă tot în service-urile specializate și autorizate de compania lui Tim Cook.

De exemplu, în cazul modelelor iPhone – probleme cu ecranul pot fi rezolvate în afara service-urilor. Dar nu se aplică și pentru modelele iMac sau pentru alte componente de la iPhone. Și nimic nu e gratuit. Pe lângă costul reparației, utilizatorii de dispozitive Apple trebuie să plătească și o taxă.

Nu e noutate decizia Apple, doar că, până acum, acest serviciu era oferit doar companiilor sau entităților care foloseau dispozitive Apple în număr extrem de mare. Era ceva de ordinul miilor, deci se aplica doar organizațiilor mari.