ANAF, decizia nouă care vizează toți contribuabilii. Poți face asta de acum încolo?

de: Andrei Simion
03 06. 2020

ANAF a venit cu un anunț important la început de iunie. Și de data asta se bazează mai mult pe Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a primi numeroase documente importante pentru români.

ANAF a anunțat că acceptă șase noi documente pentru verificare în cadrul procedurii de înregistrare de la distanță. Acestea pot fi încărcate prin SPV. Prin platforma online poți obține informații despre situația fiscală, depunerea electronică a declarațiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale.

Documentele comunicate prin Spațiul Privat Virtual au aceeași putere juridică, asemenea celor comunicate prin poștă sau la ghișeu. Ceea ce ar trebui să fie de mare ajutor pentru numeroși români. Totodată, atât persoanele fizice, cât și entitățile juridice care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

În cazul lipsei certificatului digital, înregistrarea se poate face pe bază de nume de utilizator și parolă.

Ce trebuie să știe persoanele fizice care solicită înregistrarea în sistemul ANAF

Conform anunțului ANAF, aprobarea înrolării în mediul electronic în SPV a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente.

Vorbim aici de notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018), conform Profit.ro. Sau de notificarea privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017).

E inclusă și notificarea privind îndeplinirea condițiilor de rezidență potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenției de evitare a dublei impuneri încheiate între România și [alt stat] de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020).

E și notificarea privind îndeplinirea condițiilor de rezidență potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenției de evitare a dublei impuneri încheiate între România și [alt stat] de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020).

Lista e completată cu notificarea privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017) și notificarea privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017).

Mai trebuie să știi că rămân valabile și documentele: decizie de impunere, decizie referitoare la obligații de plată accesorii, somație, numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.